Wednesday, Aug 9, 2017

صفحه نخست » پشت پرده عدم معرفی وزیر زن کابینه روحانی چه بود؟

08092017_top.jpgبه گزارش نامه نیوز، رسانه های خارجی از روز گذشته و همزمان با معرفی وزرای جدید کابینه دوازدهم به بازتاب و بررسی و تحلیل وزرای دولت دوازدهم پرداختند، وزرایی که ترکیب کاملا مردانه آنها انتقادات زیادی را به همراه داشت و بسیاری آن را در تضاد با وعده های رئیس جمهور می دانند.

بلومبرگ در اینباره نوشت؛ مردان 17 وزارتخانه از 18 وزارت خانه پیشنهادی کابینه جدید روحانی معرفی شدند، احتمالا این تصمیم به این خاطر اتخاذ شده است که از اعتراض اصولگرایان جلوگیری شود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسامی کابینه تماما مردانه خود را برای دریافت رای اعتماد به پارلمان این کشور معرفی کرد، همزمان با معرفی اسامی کابینه دوازدهم سیل انتقادات حامیان زن روانه رئیس جمهور شد و به گمانه زنی ها درباره خلف وعده وی از تعهدات انتخاباتی اش با هدف جلوگیری از آزرده شده اصولگرایان در میان افزایش تنش ها با آمریکا دامن زد.

روحانی 17 وزیر مرد را برای تصدی 17 وزارت خانه دولت جدید این کشور معرفی کرد و هنوز گزینه تصدی وزارت علوم از سوی وی اعلام نشده است. وی در دولت پیشین خود سه معاون زن را در میان ده معاون خود انتخاب کرده بود و در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اخیر متعهد شده بود که توازن جنسیتی بیشتری را در عرصه سیاست ایجاد کند.

طیبه سیاوشی نماینده مجلس ایران در گفت وگو با بلومبرگ در این باره گفت: اکنون بسیاری از نمایندگان مخالفت خود را با کابینه پیشنهادی اعلام کرده اند. این سوال بزرگی برای ما است: چرا با وجود همه تلاش ها و کارهای سخت ما هیچ زنی در کابینه حضور ندارد؟

بلومبرگ در ادامه می نویسد: ممکن است روحانی در تلاش برای جلوگیری از تنش با تندروها که با اهداف رئیس جمهور برای بازسازی اقتصاد این کشور از طریق سرمایه گذاری کشورهای غربی و تسهیل محدودیت های سنگین اجتماعی مخالف هستند، این اقدام را صورت داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در این باره نوشت که متحدان اصلاح طلب روحانی به دلیل نبود وزیر زن در کابینه از رئیس جمهور انتقاد کردند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز گذشته (سه شنبه) اسامی کابینه جدید خود را در حالی اعلام کرد که نام هیچ زنی در میان وزرای جدید دیده نمی شود.

هیچ تغییر قابل توجهی در دولت جدید روحانی دیده نمی شود، دولتی که انتظار می رود به تلاش های خود برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی و رویکردهای تکنوکراتی با هدف بازسازی اقتصاد این کشور ادامه دهد.

در همین حال، متحدان اصلاح طلب روحانی به دلیل نبود هیچ وزیر زن در میان اعضای کابینه جدید معرفی شده انتقاد کردند ، اقدامی که به نظر می رسد تسلیم شدن رئیس جمهور در برابر رهبران مذهبی جامعه است.

بی بی سی نیز در این باره نوشت: کابینه جدید ایران از سوی حسن روحانی معرفی شد تا انتقادها از کابینه مردانه وی افزایش پیدا کند.

از روحانی به عنوان یک شخصیت میانه رو یاد می شود و حامیان وی امیدوار بودند که نام چند زن در میان اعضای کابینه دولت دوم وی دیده شود.

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون تنها یک زن در ایران به عنوان وزیر انتخاب شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy