Sunday, Aug 13, 2017

صفحه نخست » شکایت مجری فاکس نیوز از یک خبرنگار ایرانی در آمریکا

3m5588g0f_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - مجری از کار معلق شده شبکه خبری فاکس نیوز از یک روزنامه نگار ایرانی تبار هافینگتن پست به جرم انتشار اخبار دروغ و افترا درباره او، به دادگاه عالی منهتن نیویورک شکایت کرده است.

روز چهارشنبه نهم آگست 2017، «اریک بالینگ» مجری برنامه های شبکه خبری فاکس نیوز که چندی پیش از کار معلق شده است، از «یاشار علی» نویسنده و خبرنگار ایرانی تبار نشریه هافینگتن پست با طرح دعوی پنجاه میلیون دلاری درباره انتشار اخبار دروغین، افترا و اتهام ارسال پیامک های زننده جنسی و هرزنامه توسط بالینگ به همکاران مطبوعاتی اش، شکایت کرده است.
به گزارش لس آنجلس تایمز بر اساس گفته های یک سخنگوی فاکس نیوز، اریک بالینگ چندی پیش بدلیل اتهام ارسال هرزنامه های زننده جنسی بویژه تصاویر اندام تناسلی مردانه برای همکارانش توسط شبکه خبری فاکس نیوز بطور موقت از کار معلق شده و تحت تحقیق و تفحص قرار گرفته است. یاشار علی هفته پیش در خبری برای هافینگتن پست نوشته بود، اریک بالینگ طی سالیان متمادی برای همکارانش پیامک (تکست) و تصاویر مستهجن جنسی ارسال می کرده است.

روز چهارشنبه نهم آگست، یاشار علی در یک توییت از خبر ارسالی اش درباره اریک بالینگ دفاع و بر حفاظت از منابع خبری اش تاکید کرد. آقای علی همچنین نوشت، قصد ندارد تا از انتشار گزارش در مورد بالینگ یا هر فرد دیگری دست بکشد. یاشار علی اضافه کرد: «اعضای خانواده من در جمهوری اسلامی اعدام و زندانی شدند بنابراین از یک شکایت حقوقی (مورد اریک بالینگ) ترسی ندارم.»
«لیدیا پلگرین» سردبیر هافینگتن پست که پیشتر سردبیر نیویورک تایمز نیز بوده است در حمایت از نویسنده و خبرنگار ایرانی تبارش، سه شنبه هشتم آگست توییت کرد: «یاشار علی خبرنگار بسیار وسواسی و دقیقی است. گزارش او در نشریه ما منتشر شده و در این مورد بدون تردید در کنار وی ایستاده ایم.»
وکیل اریک بالینگ، یاشار علی را به دروغگویی و نشر افترا علیه موکلش متهم کرده است و وعده داده تا در دادگاه بر علیه وی اقامه دعوی خواهد کرد. بالینگ نیز با انتشار توییتی اعلام کرد، همچنان به مبارزه با حملات این لکه ننگ (اتهام یاشار علی علیه خود) ادامه خواهد داد.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy