Sunday, Aug 13, 2017

صفحه نخست » ساسان آقایی، روزنامه‌نگار بازداشت شد

Sasan_Aghaei.jpgساسان آقایی روزنامه نگار و معاون سردبیر روزنامه اعتماد بازداشت شد.

به گزارش کلمه، عصر روز گذشته، تعدادی از ماموران امنیتی که گفته می‌شود وابسته به قوه قضاییه بوده‌اند به روزنامه اعتماد رفته و این روزنامه نگار را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی همچنین پس از حضور در روزنامه، این روزنامه نگار را به منزل برده و پس از تفتیش منزل به اوین منتقل شده است.

آقایی روزنامه‌نگار منتقد است که دربارهٔ سیاست ایران، سیاست خارجی، روابط بین‌الملل و لیبرالیسم و آمریکا می‌نویسد.

وی کار مطبوعاتی خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و در این مدت با رسانه‌های اصلاح‌طلب بسیاری مانند اعتماد، یاس‌نو، فرهیختگان، همبستگی، توسعه و ... همکاری داشته است. در سال ۸۱، در جریان تهیه گزارش از اعتراض در سالگرد اعتراضات ۱۸ تیر ۱۳۷۸ بازداشت و ۱۵ روز در انفرادی بازداشگاه ۲۴۰ به‌سر برد.

این روزنامه‌نگار در پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، از جمله حامیان کاندیداتوری عبدالله نوری بود و سایت «خرداد» را به عنوان پایگاه رسانه‌ای «هواداران اصلاحات ساختاری» اداره می‌کرد. پس از انتخابات نیز به مانند دیگر روزنامه‌نگاران، از جمله فعالان رسانه‌ای معترض به‌شمار می‌رفت. بازداشت دوم ساسان آقایی در اول آذر ۸۸ و در جریان اعتراض‌های مردمی ایران به اعلام نتایج پس از انتخابات رخ داد. وی این‌بار پس از ۱۳۰ بازداشت، در فروردین ماه سال ۸۹ آزاد و سپس به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد.

این روزنامه‌نگار هم‌چنین از هشت سال پیش وبلاگ «تریبون آزاد» را می‌نوشت که این وبلاگ از سوی پرشن بلاگ بسته شد. از وی یادداشت‌هایی در سایت‌های روز، گویا، ادوارنیوز و سحام‌نیوز منتشر شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy