Monday, Aug 21, 2017

صفحه نخست » اژه‌ای: خروج نیروهای امنیتی از منزل کروبی دروغ محض است + پاسخ تقی کروبی

e52x0121f_small.jpgفرارو- سخنگوی قوه قضائیه خروج نیروهای امنیتی از داخل خانه کروبی را دروغ محض دانسته و گفت: تصمیم به حصر سران فتنه به قوت خود باقی است.

محسنی اژه‌ای در صد و شانزدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی در خصوص درخواست‌های آقای کروبی در مورد اینکه نیروهای امنیتی از خانه‌اش بیرون بروند و محاکمه نیز شود و اینکه اولی انجام شده و دومی باقی است، اظهار داشت: چه کسی گفته اولی عملی شده است؛ نه‌ خیر؛ دروغ محض است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: خوب است ما هر موضوعی را بررسی کرده و جنبه‌هایش تفکیک کنیم چرا که وقتی یک حکم کلی می‌دهیم حق مطلب ادا نمی‌شود.

وی افزود: یک اتفاق مجرمانه در سال 88 و 89 رخ داد؛ عده‌ای در مقابل قانون ایستادند و اقدامات مجرمانه انجام دادند و سبب کشته شدن، توهین و نسبت‌ها و افتراها شدند که دستگاه‌های مسئول از جمله ناجا، قوه قضاییه و... برای برخورد با مجرمین مشغول شدند که در این رابطه عده‌ای دستگیر و عده‌ای دیگر نیز با رأفت اسلامی محاکمه و مجازات شدند.

سخنگوی قوه قضائیه به اقدام شورای عالی امنیت ملی در سال 89 اشاره و اظهار داشت: این شورا برای کسانی که در رأس بودند تصمیمی گرفت که آن تصمیم منجر به محصور شدن برخی افراد شد؛ این تصمیم به قوت خود باقی است و لغو نشده است.

این مقام ارشد قوه قضاییه به پرونده پزشکی برخی از افراد محصور اشاره و تصریح کرد: اخیراً برخی از افراد محصور که به بیمارستان رفتند پزشکان با دیدن پرونده‌شان اعلام کردند که سرویس پزشکی به آنها داده شده به گونه‌ای است که به مقامات درجه یک کشور داده نشده است.

تقی کروبی فرزند مهدی کروبی در دو توئیت جداگانه پاسخ اژه ای سخنگوی دستگاه قضایی را داد.

به گزارش سحام بعد از ادعای اژه ای مبنی بر دروغ بودن خروج نیروهای امنیتی از خانه کروبی و اینکه حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی است تقی کروبی در توئیتر خود با انتشار عکسی از عمل جراحی پدرش نوشت:«دولت متعهد شده که مأموران امنیتی در هنگام بازگشت پدر به مکان حصر از منزل خارج و کنترل حصر از بیرون صورت پذیرد.عکس مربوط به عمل دیروز است.»

"لازم است اژه اى بجاى استناد به مصوبه اى که روحانى منکر ان است، به وظائف ذاتى آن قوه و محاکمه علنى بپردازد تا سیه روز شود هرکه در او غش باشد."

آقای کروبی همچنین در ایستاگرام خود با اشاره به سخنان اژه ای نوشته است:«در پاسخ به سخنان امروز آقاى اژه اى بار دیگر تعهد دولت را یادآور می شوم: مأموران امنیتی در هنگام بازگشت پدر به مکان حصر باید از منزل خارج و کنترل حصر را از بیرون اعمال کنند.‏ این توافق پدر با نمایندگان دولت است.

لازم است جناب اژه اى هم به جاى استناد به مصوبه اى در شوراى عالى امنیت ملى که رییس جمهور روحانى منکر اصل ان است و گفته چنین مصوبه اى وجود خارجى ندارد، به وظائف ذاتى آن قوه و محاکمه علنى عزیزان در حصر بپردازد تا سیه روز شود هرکه در او غش باشد.
کاش سخنگوى دستگاه قضائی قدرى هم به اهمیت و جایگاه آن دستگاه در قانون أساسی توجه مى کرد و مهمتر آنکه کاش او پس از چند دهه حضور در سیستم قضائی اینگونه جایگاه و استقلال قوه قضائیه را در مقابل شوراى عالى امنیت ملى تحقیر نمى کرد.»

عکس مربوط به عمل دیروز( شنبه ) است

KAROUBI-AMAL.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy