Sunday, Aug 27, 2017

صفحه نخست » روزنامه پراودا: نتانیاهو در متقاعد کردن پوتین برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران شکست خورد

082710A_TOP.jpgایران اینترنشنال - روزنامه روسی پراودا (Pravda) در شماره یکشنبه پنجم شهریور ماه خود نوشت (لینک) پوتین در طی دیدار هفته گذشته خود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، طرح او برای مقابله با ایران در سوریه را نقش بر آب کرد.

پراودا می‌نویسد: «به نظر می‌رسد کابوسی را که بنیامین نتانیاهو در خواب دیده بود اکنون جامه عمل می‌پوشد. قرار است سپاهیان انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان از خاک سوریه برای حمله به اسرائیل استفاده کنند. نخست‌وزیر اسرائیل این «خبر وحشتناک» را در دیدار روز پنجشنبه‌ی گذشته خود با ولادیمیر پوتین در شهر سوچی با او در میان گذاشت. دیدار دو رهبر بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید. علیرغم حالت احساساتی و هیجان‌زده نتانیاهو، رهبر روسیه خونسرد باقی مانده بود.

پوتین در مقابل سخنان نتانیاهو به وی گفته است: «ایران متحد استراتژیک روسیه در خاورمیانه است. البته اما اسرائیل هم یک شریک مهم ما در این منطقه باقی مانده است.»

به گفته پراودا، مسکو در انتخاب این اولویت، خود را وارد یک بازی پیچیده‌ی ژئوپولیتیکی کرده است، که در عین به حساب آوردن امنیت و منافع کشور یهود، پیوندهای نظامی و اقتصادی خود با ایران را نیز حفظ می‌کند.

پراودا می‌افزاید: «البته نتانیاهو در مورد توسعه‌طلبی و برنامه‌های حکومت ایران در منطقه گزافه‌گویی نمی‌کند. ایران اکنون در سوریه و لبنان و یمن و عراق در تمامی مناقشات نظامی آنها حضور دارد. اما واقعیت این است که ایران تنها شریکی است که مسکو می‌تواند در منطقه خاورمیانه برای داشتن یک توازن در مقابل اعراب متمایل به آمریکا برای خود داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو در متقاعد کردن پوتین برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه شکست خورد. اما اکنون این بستگی به دولت تل آویو دارد که برای تغییر و بازسازی سیاست مسکو در خاورمیانه به آن یک درس بدهد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy