Sunday, Aug 27, 2017

صفحه نخست » تاخیر و کسری در پرداخت حقوق نیروهای مسلح ایران

082710B_TOP.jpgبی بی سی - یک نماینده مجلس ایران تایید کرده که حقوق مرداد نیروهای مسلح، شامل ارتش، سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح این کشور با حدود یک هفته تاخیر پرداخت شده است. احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس گفته مبلغ پرداخت شده هم کامل نیست و حقوق ۲۳ روز از مرداد است.

در روزهای اخیر، گروهی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی از تاخیر و "کاهش دریافتی" حقوق‌شان خبر داده بودند. آقای امیرآبادی اولین مقامی است که به خبرهای مشابه که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود واکنش نشان داده است.

دلیل تاخیر در پرداخت‌ها ظاهرا اختلاف میان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه است. به گفته آقای امیر آبادی، سازمان برنامه و بودجه از ستاد کل خواسته حقوق‌ها را از اعتباری که در قانون بودجه در ردیف "تقویت بنیه دفاعی" آمده تأمین کند. اما مقام‌های ستاد کل زیر بار نرفته‌اند و به همین دلیل پول برای پرداخت حقوق‌ها کم آمده است.

1333232323s35.jpgبودجه ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در قانون بودجه ۱۳۹۶، حدود سه هزار میلیارد تومان است که حدود دو هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان آن (۹۰ درصد) در ردیفی به نام "تقویت بنیه دفاعی - ارتقای آمادگی دفاعی" آمده است.

این رقم کمتر از هفت درصد کل بودجه نظامی امسال ایران است که رقمش حدود ۴۴ هزارمیلیارد تومان یا بیش از ۱۳ میلیارد دلار است.

پیش از این در اردیبهشت امسال هم خبرهایی از تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح منتشر شد. در آن زمان بازنشستگان پیامی از سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح دریافت کردند که می‌گفت دولت نتوانسته اعتبار لازم برای پرداخت حقوق اردیبهشت را تامین کند و این سازمان هم تا اطلاع ثانوی قادر به پرداخت حقوق‌ها نیست. در همان روز مقام‌های سازمان بازنشستگی اعلام کردند که مشکل حل شده است.

بر اساس گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک ( IISS) نیروهای مسلح ایران، حدود ۳۰۰ هزار نفر نیروی رسمی و ۲۲۰ هزار نفر نیروی وظیفه دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy