Tuesday, Aug 29, 2017

صفحه نخست » هنگامه شهیدی از زندان آزاد شد

e14x232323x7xj_small.jpgخبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش داد که هنگامه شهیدی، فعال سیاسی و روزنامه نگار، پس از حدود ۶ ماه بازداشت موقت عصر روز سه‌شنبه ۷شهریورماه، با تودیع وثیقه، از زندان اوین آزاد شد.


این روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی، پس از ۱۲۴ روز زندان، به قید وثیقه ی ۹۰ میلیون تومانی ، از زندان اوین آزاد شد. هنگامه شهیدی بلافاصله پس از آزادی به‌دلیل ضعف شدید به بیمارستان منتقل شد. این فعال سیاسی، در تاریخ ۱۹ اسفند ۹۵، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا و دارو زد که طی آن به دلیل وخامت حالش بارها به بهداری زندان اوین منتقل شد.

هنگامه شهیدی در دیدارهایی که در طول بازداشت خود در زندان اوین با خانواده خود داشت، از اعمال فشارهای شدید در دوران بازجویی اش خبر داده بود و ۱۱خرداد سال‌جاری گفته بود: «سه روز در هفته از ساعت ١٠ شب تا دو صبح با چشم‌بند بازجویی دارم تا بتوانند تحت فشار گرسنگی و بی‌خوابی از من اعتراف دروغ بگیرند.»


او پس از بازداشت در اسفند ۹۵ در یک‌ماه اول در اختیار وزارت اطلاعات و در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شد، اما بعد از آن به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تحویل داده شد.

اولین جلسه دادگاه هنگامه شهیدی روز یکشنبه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که بنا بر گزارش‌ها پس از قرائت كيفرخواست دادستان، خانم شهیدی برای دفاع از خود از دادگاه تقاضای مهلت کرد كه با موافقت قاضی روبرو شد.
مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی پیشتر اعلام کرده بود که پرونده موکلش در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تحت رسیدگی ست و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy