Sunday, Sep 10, 2017

صفحه نخست » یک عضو شورای نگهبان: پذیرش خانم‌ها به عنوان رجل سیاسی مشکل است

Nejatollah_Ebrahimian.jpgیک عضو حقوق‌دان شورای نگهبان گفت: قبلا هم گفته‌ام خیلی به مسائل شرعی نمی‌پردازم اما برداشتم با وضعیت فعلی قانون اساسی این است که در حال حاضر پذیرش خانم‌ها به عنوان رجل سیاسی شاید یک مقدار مشکل باشد.

نجات الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین تصمیمات شورای نگهبان درباره شناخته شدن زنان به عنوان رجل سیاسی با بیان اینکه هنوز این مباحث در شورای نگهبان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر مباحث شورای نگهبان درباره سیاست‌های کلی و تفسیر پیرامون شناخته شدن زنان به عنوان رجل سیاسی به جمع‌بندی نرسیده است.

وی تاکید کرد: ان‌شاالله با پایان یافتن این مباحث، نظر رسمی شورای نگهبان در این مورد توسط سخنگو و یا دبیر اعلام می‌شود. اگر چیزی توسط من و یا درگذشته مطرح شده نظر شخصی است و نظر شورای نگهبان نیست.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه برخی‌ مسائل شرعی را مانع اطلاق رجل سیاسی برای زنان بیان می‌کنند، عنوان کرد: من قبلا هم گفته‌ام خیلی به مسائل شرعی نمی‌پردازم اما برداشتم با وضعیت فعلی قانون اساسی این است که در حال حاضر پذیرش خانم‌ها به عنوان رجل سیاسی شاید یک مقدار مشکل باشد.

ابراهیمیان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است استنباط به مسائل شرعی مانعی برای حضور زنان به عنوان وزیر شود، گفت: قانون اساسی انتخاب و شرایط وزیر را به قانون عادی محول کرده است این قانون در مورد شخص وزیر و ویژگی‌های آن حکمی نداده است.

وی ادامه داد: ممکن است کسی بگوید از حیث شرعی خانم‌ها نمی‌توانند وزیر شوند یا هر سمت دیگری را برعهده بگیرند این ارتباطی با قانون اساسی ندارد همچنین باز هم تکرار می‌کنم من صاحب فتوا نیستم و این سوال را باید از متخصصان فتوا بپرسید.

این حقوقدان شورای نگهبان درباره این که چه زمانی نظر نهایی درباره به رسیمت شناختن زنان به عنوان رجل سیاسی اعلام می‌شود، عنوان کرد: بحث تفسیر پایانی هنوز صورت نگرفته که متعاقب آن سیاست‌های کلی و شرایطش مشخص شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy