Wednesday, Sep 13, 2017

صفحه نخست » وزیر خارجۀ پیشین فرانسه در تهران: مشکل در ایران نیست، مشکل در آمریکاست

553333333622o0_small.jpgرادیو فرانسه، اوبِر ودرین، وزیر خارجه پیشین فرانسه در سفری به تهران و در دیدار با علی اکبر ولایتی و کمال خرازی، از برجام دفاع کرد و اطمینان داد که دولت کنونی فرانسه نیز در این مورد نظر کاملاً مثبت دارد. او گفت: مشکل در ایران نیست، مشکل در آمریکاست.

اوبر ودرین که در دوران ریاست جمهوری فرانسوا میتران رئیس دفتر وی بود و سپس در دوران ریاست جمهوری ژاک شیراک عهده‌دار وزارت خارجۀ فرانسه شد، در حال حاضر پست رسمی ندارد اما همچنان یکی از صاحب‌نظران و تحلیلگران جدی سیاست بین‌المللی محسوب می‌شود. او در تهران در نشستی تحت عنوان "بررسی چشم‌انداز راهبردی روابط ایران و فرانسه" شرکت کرد که روز دوشنبه ١١ سپتامبر/٢٠ شهریور با حضور کمال خرازی، وزیر پیشین خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی برگزار گردید.

اوبر ودرین در دیدار با کمال خرازی گفت: "کسانی می‌خواهند توافق اتمی را زیر سؤال ببرند... مشکل در ایران نیست، مشکل در آمریکاست، چرا که رئیس جمهور آمریکا مانع اصلی این توافق است".

او شرایط کنونی را شرایطی حساس و بسیار مهم توصیف کرد و هشدار داد که دونالد ترامپ و هم‌فکرانش "منتظرند که ایران یک قدم اشتباه بردارد" و شرایط به جایی برسد که "ایرانی‌ها بگویند ما برجام را ترک می‌کنیم" تا بلافاصله از این رفتار سوء​استفاده کنند".

اوبر ودرین سپس در ملاقات با علی اکبر ولایتی، مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در امور بین‌الملل نیز گفت: "ما معتقدیم ایران می‌خواهد توافق‌نامۀ اتمی را اجرا کند و جدا از دیدگاه آمریکایی‌ها، فرانسه از تداوم برجام حمایت می‌کند".

ودرین تأکید کرد که الآن پست رسمی ندارد اما همواره با مقامات فرانسوی دیدار می‌کند و در نتیجه به خوبی می‌داند که نظر آنها در مورد برجام کاملا مثبت است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy