Thursday, Sep 14, 2017

صفحه نخست » دستگیری ۶ مدیر کانال های تلگرامی مربوط به دگرباشان جنسی

Photo Booth Library.jpgسحبانیوز، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت که در هفته گذشته با همکاری پلیس فتای فرماندهی انتظامی و واحد بررسی جرائم سایبر دادسرای استان اردبیل، ۶ مدیر کانال‌های تلگرامی که در حوزه مسائل اخلاقی از جمله مسایل مربوط به دگرباشان جنسی عضوگیری کرده و فعالیت‌های تبلیغی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سایت حقوق بشر ایران، به نقل از میزان، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از دستگیری ۶ مدیر کانال تلگرامی خبر داد و گفت: "در هفته گذشته با همکاری پلیس فتای فرماندهی انتظامی و واحد بررسی جرائم سایبر دادسرای استان اردبیل، ۶ مدیر کانال‌های تلگرامی که در حوزه مسائل غیراخلاقی، منافی عفت و ترویج همجنس بازی عضو گیری کرده و فعالیت‌های تبلیغی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند".

این مقام قضایی بیان کرد: "در حال حاضر این ۶ نفر دستگیر و تمامی تجهیزات این متهمین توقیف شده است".

وی در پایان گفت: "برای این متهمین پرونده قضایی تشکیل شده که در حال تحقیقات مقدماتی است".

همجنس‌گرایی یکی از گرایش‌های جنسی و عاطفی است که معطوف به جنس همگون با خود او است. همجنس‌گرایی همراه با دو گرایش دگرجنس‌گرایی و دوجنس‌گرایی، سه گرایش اصلی جنسی را تشکیل می‌دهند. به فردی که به جنس دیگر گرایش داشته باشد «دگرجنس‌گرا» و به افرادی که هم به جنس دیگر و هم به افراد همجنس با خود تمایل دارند، «دوجنس‌گرا» می‌گویند.

در قوانین کنونی ایران، همجنس‌گرایی و لواط مترادف یکدیگر تعریف شده‌اند و در صورت انجام عمل جنسی بین دو مرد، در حضور چهار شاهد عادل و یا چهار مرتبه اقرار از سوی کسانی که لواط کرده‌اند به این عمل در دادگاه، بنا به احکام اسلامی که مبنای قانون مجازات در جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند حکم اعدام برای هر دو طرف اجرا می‌گردد.

در قوانین ایران، گرایش همجنس‌گرایانه زنان تحت عنوان «مساحقه»، عملی مجرمانه تعریف شده‌است. مادهٔ ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی، مساحقه را این طور تعریف کرده‌است: «مساحقه، هم‌جنس‌بازی زنان است با اندام تناسلی». در موضوع مساحقه جرم به فعل دو زن بستگی دارد. به موجب مادهٔ ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی: «هرگاه دو زن که با هم خویشاوندی نسبی نداشته باشند بدون ضرورت، برهنه زیر یک پوشش قرار گیرند به کمتر از صد تازیانه تعزیر می‌شوند. در صورت تکرار این عمل و تکرار تعزیر در مرتبهٔ سوم به هر یک صد تازیانه زده می‌شود.» در صورت تکرار جرم، مرتکب را اعدام می‌کنند.

در سال‌های اخیر، برای توصیف سبک زندگی همجنس‌گرایانه از اصطلاح «همجنس‌خواه» استفاده شده‌است، زیرا باور بر این است که این اصطلاح نسبت به اصطلاح همجنس‌گرا بار منفی کمتری دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy