Sunday, Sep 17, 2017

صفحه نخست » فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران و کره شمالی، محورهای اصلی سخنرانی ترامپ در سازمان ملل

c1456017i0p425_small.jpgصدای آمریکا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را در این هفته ایراد خواهد کرد.

مشاور او در امور امنیت ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گویند او از دیگر رهبران شرکت کننده در این مجمع خواهد خواست که برای مقابله با خطرات بزرگی که جهان با آنها مواجه است، از جمله خطر اتمی کره شمالی، رفتار بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران و بحران هفت ساله سوریه، متحد شوند.

هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، عصر جمعه ۲۴ شهریور در جلسه پرسش و پاسخ در کاخ سفید، برنامه دیدار و گفتگوهای پرزیدنت ترامپ با رهبران کشورهای جهان در حاشیه هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تشریح کردند. آقای مک مستر گفت که رفتار بی‌ثبات کننده ایران در کانون گفتگوی پرزیدنت ترامپ با برخی از رهبران جهان است.

ترامپ در سازمان ملل بر روی کره شمالی، ایران و سوریه متمرکز خواهد بود (ویدئو):

او گفت: «پرزیدنت ترامپ با رهبران فرانسه و اسرائیل، دو کشوری که نزدیک ترین متحدان آمریکا هستند، ملاقات خواهد کرد. گرچه گفتگوی آنها طیف وسیعی از مسائل را در بر می‌گیرد، اما انتظار داریم رفتار بی ثبات کننده ایران، از جمله نقض حق حاکمیت کشورها در سراسر خاورمیانه، از موضوع های اصلی در این گفتگوها باشد.»

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز گفت که چهره این سازمان با حضور پرزیدنت ترامپ و دیپلمات‌ها و مشاوران ارشد او دگرگون خواهد شد.

خانم هیلی تاکید کرد، ایران، کره شمالی و سوریه، مسائل اصلی در گفتگوهای پرزیدنت ترامپ خواهد بود.

او گفت: «کره شمالی در کانون موضوعات است. ایران موضوع دیگر است. درباره سوریه قطعا گفتگو خواهد شد. تروریسم و راه های مقابله با آن یکی از موضوع های عمده است. مسلما، مسائل نوعدوستانه نیز در دستور کاراست.»

خانم هیلی همچنین گفت که آمریکا معتقد است که ایران در دوران پس از شکست داعش دیگر نمی‌تواند نقش مخربی ایفا کند.

او توضیح داد:« به باور من، تلاش ها هم در سوریه و هم عراق فوق العاده بوده است. این که چگونه داعش را کوبیدیم نشان می‌دهد چگونه آمریکا در اتحاد با متحدانش با قدرت عمل کرده است.»

خانم هیلی افزود: «به عقیده من باید همچنین به دوره پسا داعش نگاه کنیم که چه مشخصاتی خواهد داشت. بگذارید تاکید کنم، ایران در آن دوران نقشی نخواهد داشت. ایران هیج گونه نقش رهبری در آن شرایط نخواهد داشت که بتواند بیش از این آسیب برساند.»

خانم هیلی گفت که گرچه روسای جمهوری روسیه و چین در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نخواهند کرد، اما حضور وزرای خارجه این دو کشور فرصتی مناسب برای گفتگو درباره کره شمالی، ایران و سوریه خواهد بود.

دیدار پرزیدنت ترامپ با رهبران جهان و گفتگو با آنها در تلاش برای مهار فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران، تازگی ندارد. او در اوایل دوران ریاست جمهوری خود برای تحکیم روابط با عربستان سعودی، اتحاد منطقه‌ای علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های تهران به گروه‌های افراطی، و نیز کمک به از سرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، به خاورمیانه سفر کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری، رکس تیلرسون، وزیر خارجه و شماری از مشاوران ارشد، پرزیدنت ترامپ را در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل همراهی خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy