Monday, Sep 18, 2017

صفحه نخست » بلومبرگ: نظرسنجی شرکت کانادایی «ایران پُل» از دیدگاه ایرانی ها درباره برجام

شفقنا نظرسنجی- نتایج یک نظرسنجی از مردم ایران نشان می دهد که توافق هسته ای این کشور با قدرت های جهانی و کاهش تحریم ها دسترسی به کالاهای خارجی را تسهیل کرده اما افراد اندکی باور دارند که این توافق منجر به ایجاد فرصت شغلی بیشتری شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در این نظرسنجی که از سوی شرکت کانادایی ایران پُل با همکاری نشریه تجاری بورس و بازار و با پرسش از ۷۰۰ شهروند ایرانی انجام شده، ۷۰ درصد از افراد مورد بررسی گفته اند شرکت های چندملیتی برای تجارت یا سرمایه گذاری در ایران حرکت آهسته ای دارند که به اعتقاد اکثر پاسخ دهندگان یکی از دلایل این امر فشارهایی است که از سوی آمریکا به جامعه جهانی وارد می شود.

بنابر این گزارش که پیش از انتشار در اختیار بلومبرگ قرار گرفته است، درحالیکه ۴۳ درصد افراد گفته اند دسترسی به کالاهای ساخت شرکت های چندملیتی بیشتر شده، ۵۷ درصد می گویند شرکت ها و کارخانجات شغل بیشتری برای افراد محلی ایجاد نکرده اند و ۴۳ درصد افراد نیز اعلام داشته اند که تغییری در سطح سرمایه گذاری آنها ایجاد نشده است.

یافته های این پژوهش پیش بینی می کند که احتمالا رییس جمهور روحانی برای به تحقق رساندن وعده های انتخاباتی خود نیازمند تلاش و تقلای زیادی خواهد بود. روحانی در حالی برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پیروزی رسید که به مردم قول داد سرمایه گذاری خارجی بیشتری را جذب کند و برای حل بحران بیکاری تلاش کند.

اما این نظرسنجی نشان می دهد که ایرانی ها تغییر ملموسی مشاهده نکرده اند و اکنون ایالات متحده در حال وضع تحریم های بیشتر و لابی با صاحبان امضای اروپایی است تا محدودیت های بیشتری بر برنامه هسته ای ایران اضافه کنند. با این حال ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفته اند هنوز هم از توافق هسته ای ایران حمایت می کنند.

قرار است وزرای خارجه ۷ کشور امضا کننده برجام از جمله ایران، آمریکا، انگلیس و فرانسه در روز ۲۰ سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل در نیویورک دیدار کنند.

مقامات ایرانی و آمریکایی گفته اند در این نشست پیرامون نقایص این توافق که از سوی ایالات متحده مطرح شده بحث خواهد شد و ایران تخطی های آمریکا از قرارداد را روشن خواهد ساخت.

شایان ذکر است؛ نتایج این نظرسنجی که در ماه آگوست در ۳۱ استان ایران انجام شده در کنفرانس ایران و اروپا در ماه آینده ارائه خواهد شد.

منبع: بلومبرگ

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy