Wednesday, Sep 20, 2017

صفحه نخست » هشدار آیت‌الله جنتی به ‌روحانی

Ahmad_janati.jpg

دویچه وله - آیت‌الله احمد جنتی می‌گوید "فتنه‌گران" فعال هستند و باید دید کجا می‌خواهند نفوذ کنند. رئیس‌مجلس خبرگان خواستار توجه بیشتر مجلس خبرگان به رئیس‌جمهور شد و تأکید کرد که این مجلس "همراه" با رهبر حرکت می‌کند.

رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری در سومین جلسه رسمی از پنجمین دوره فعالیت این مجلس در مورد "نفوذ فتنه‌گران" در پست‌های کلیدی هشدار داد. آیت‌الله احمد جنتی در جلسه سه‌شنبه ۲۸ شهریور ضمن اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ماه گفت: «این انتخابات مشکلات فراوانی داشت و مقامات رسمی دولت اعم از استاندار، فرماندار و دهدار تخلف کردند و کارشان به دادگاه قضایی کشید که ازاین‌رو باید مراقب باشیم، ما نگران هستیم که نیروهای انقلابی دفع و نیروهای غیرانقلابی جذب شوند.»

اشاره رئیس‌مجلس خبرگان به پرونده‌های تخلف انتخاباتی در برخی از استان‌های کشور است که محتوای بیشتر آنها بر اساس اطلاعاتی از سوی وزارت کشور منتشر شده مربوط به تبلیغ زودهنگام و اقدام‌های جانبدارانه به نفع نامزدها است. آیت‌الله جنتی یک روز پس از اعلام نتیجه انتخابات نیز موضوع "مشکلات انتخابات" را مطرح کرده بود. او با این حال به عنوان رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری، سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد.

رئيس‌مجلس خبرگان در جلسه روز سه‌شنبه مدعی شد که "فتنه‌گران" حضور دارند و "باید ببینیم فتنه کجا می‌خواهد نفوذ کند". او در ادامه خطاب به اعضای مجلس خبرگان تأکید کرد: «لذا باید مراقب باشیم و حتی به‌عنوان خبرگان به رئیس‌جمهور تذکر دهیم، هرچند که در این جلسه رئیس‌جمهور حضور ندارد.»

"خبرگان رهبری از مسئولان مطالبه‌گر است"

وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبر جدید جمهوری اسلامی است. این مجلس که از سال ۱۳۶۱ آغاز به کار کرده است ۸۸ کرسی دارد. بر اساس اصل ۱۱۱ قانون اساسی ایران "هر گاه رهبر از انجام وظایف قانونی خود ناتوان شود، یا فاقد یکی از شرایط مذکور در اصول پنجم و یکصد و نهم گردد، یا معلوم شود از آغاز فاقد بعضی از شرایط بوده است، از مقام خود بر کنار خواهد شد" و تشخیص این امر بر عهده مجلس خبرگان است.

آیت‌الله جنتی که۹۱ سال دارد، خرداد سال ۱۳۹۵ از سوی اعضای مجلس خبرگان رهبری برای مدت دو سال به ریاست این مجلس انتخاب شد.

او در جلسه روز سه‌شنبه تأکید کرد که این مجلس "از مسئولان مطالبه‌گر است و انتظار پاسخ شایسته از سوی آن‌ها را دارد" و در ادامه افزود: «خبرگان از همه اولی ا‌ست و باید مواضع رهبری را رصد کند. مجلس خبرگان باید مرتباً همراه رهبری حرکت کند تا مواضع ایشان تثبیت شود.»

آیت‌الله جنتی همچنین گفت: «ما شاهد هستیم امروز کسانی که با انقلاب و اسلام مشکل ‌دارند در حال رشد هستند که در این زمینه باید مستند تذکر بدهیم.» او در ادامه تأکید کرد: «کمیته سیاسی مجلس خبرگان بسیاری از مطالبات را پیگیری کرده و خیلی از مسئولان را هم خواسته است که باید این روند استمرار داشته باشد و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.»

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سعیدی گلپایگانی نیز روز سه‌شنبه بر اهمیت تبعیت از "حکم حکومتی ولی‌فقیه" تأکید کرد و گفت: «حکم حکومتی بر همگان و حتی مجتهدین‌، نافذ است و نباید رایی برخلاف آن ابراز گردد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy