Tuesday, Sep 19, 2017

صفحه نخست » ترامپ: ایران یک دیکتاتوری با سرپوش دموکراسی به نمایش گذاشته است

Trump_UN.jpgرادیو فردا ـ رییس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل، از حکومت ایران به عنوان یک کشور «یاغی» نام برد که به گفته وی، سرمایه‌های این کشور را صرف «خشونت» در کشورهای منطقه می‌کند.

دونالد ترامپ همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا به گفته وی، با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده رژیم جنایتکار» ایران مقابله کند.

وی در آغاز سخنرانی خود اظهار داشت: «حکومت ایران، یک کشورِ به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی نحیف بدل کرده است. کشوری که اکنون صادرات آن فقط خشونت و خونریزی شده است».

رییس‌جمهوری آمریکا افزود: «حکومت ایران سرمایه این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس می‌کند. این در حالی است که این ثروت متعلق به مردم ایران است که در سوریه و یمن هزینه می‌شود».

دونالد ترامپ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی به عنوان «یک توافق بد» تاکید کرد که آمریکا هرگز در قرارداد یک‌طرفه‌ای که هیچ سودی برای این کشور نداشته باشد، باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که این توافق «بدترین توافق» یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضاء کرده است، این توافق را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.

رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، «صریح بگویم، این توافق یک شرمساری برای ایالات متحده است، و فکر نمی‌کنم که از آخر آن خبر داشته باشید».

آقای ترامپ افزود: «باور کنید. این فرصتی برای کل جهان است تا برای درخواست از حکومت ایران به ما ملحق شوند که به مرگ و ویرانی پایان دهد».

  • برجام توافقی بد است

ایران اینترنشنال - دونالد ترامپ در ادامه سخنرانی خود گفت حکومت ایران پول‌های این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب الله و حماس می کند. این در حالی است که این ثروت متعلق به مردم ایران است که در سوریه و یمن هزینه می شود. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر برجام را یک «توافق بد» خواند و تاکید کرد: توافق هسته‌ای مایه شرمندگی آمریکا است و فصل آخر نیست.


دونالد ترامپ در ادامه حکومت جمهوری اسلامی را رژیمی «بی محابا» خواند که سرمایه‌های کشور را هزینه‌ی به گفته‌ی او «جنایتکارانی» چون بشار اسد می کند. او تاکید کرد که ایران باید به حمایت از تروریسم پایان دهد.
دونالد ترامپ در ادامه افزود : «حکومت ایران، یک کشور به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی نحیف بدل کرده است. کشوری که اکنون صادرات آن فقط خشونت و خونریزی شده است.»

  • ایران یک دیکتاتوری با سرپوش دموکراسی به نمایش گذاشته است

دونالد ترامپ همچنین گفت: «وقتش رسیده کشورها با کشور دیگری مقابله کنند، رهبران ایران یک دیکتاتوری با سرپوش دموکراسی به نمایش گذاشتند.» او ادامه داد: «ما نمی توانیم اجازه دهیم یک رژیم جنایتکار مثل ایران ادامه دهد.» ترامپ خطاب به رهبران جهان گفت: «از دولت و رژیم ایران همه بخواهیم که دنبال مرگ و خشونت نرود. دولت ایران باید حمایتش از تروریسم را متوقف کند و به حقوق مردمش احترام گذارد. مردم ایران به دنبال تغییر هستند.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «حکومت ایران جلوی دسترسی ایرانیان به اینترنت را می‌گیرد و معترضان را به زندان می‌اندازد، اما روزی فرا می رسد که مردم به ریشه‌های اصیل خود باز می‌گردند، جایی که ایرانیان خوشحال باشند و رو به پیشرفت بروند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy