Wednesday, Sep 20, 2017

صفحه نخست » واکنش سرلشکر فیروزآبادی و جواد ظریف به سخنان ترامپ

Hasan_Firouzabadi.jpgفیروزآبادی: مرگ بر دونالد ترامپ!

مشاور عالی فرمانده کل قوا با انتشار یادداشتی اعلام کرد: آقای ترامپ از خدا روی برگردانده و با بشریت دشمنی می‌کند.

به گزارش تسنیم، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا پیرامون ایران در سازمان ملل، یادداشتی منتشر کرد که در آن آمده است:

مرگ بر دونالد ترامپ، قسم به محبتی که خدا بر بشریت دارد. پروردگار عالم بر حضرت داود نبی علیه السلام فرمود: اگر بندگان من می‌دانستند که من در کمین آنها هستم که به آنها نیکی کنم، اینگونه از من روی برنمی‌گرداندند.

آقای ترامپ از خدا روی برگردانده است و با بشریت دشمنی می‌کند، او در مجمع عمومی سازمان ملل در مثل اعلای شیطان بزرگ ظاهر شد به نمایندگان کشورهای جهان که مخاطب او بودند بد کرد، همچنان که به مردم آمریکا بدی می‌کند.

حقایق را وارونه جلوه داد، ملت‌های انقلابی جهان را تهدید به نابودی و هلاکت کرد. عرف سازمان ملل را رعایت نکرد، علیه صلح سخن گفت، رسما اعلام کرد که عهدشکنی می‌کند و خود را در کنار فریب‌کاران و جنگ‌طلبان و تروریست‌ها قرار داد و فدائیان مردم و صلح و آزادی را تروریست خواند.

سخنان" قرون وسطی " ترامپ به زعم ظریف

شبکه بیان - سخنرانی امروز صبح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در سازمان ملل با واکنش های وسیعی از سوی مقامات ایرانی و برخی مقامات بین المللی مواجه شد.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در حساب توییتری خود گفت: "سخنرانی نفرت انگیز ناعادلانه ترامپ متعلق به دوران قرون وسطایی است و نه قرن بیست و یکم و سازمان ملل متحد.

این سخنان ارزش پاسخ راهم ندارد ".

وی افزود: "همدردی جعلی و تصنعی او برای ایرانیان هیچ کس را فریب نمی دهد."

Urttrt55555.jpgظریف در حالی که در سخنرانی خود در نیویورک، به لفاظی ها و حملات مکرر ترا مپ به رژیم ایران پاسخ می داد از واژگانی استفاده کرد که حتی نسبت به استانداردهای خود او نیز خشن تر جلوه می کرد.

به گزارش رسانه های بین المللی، ترامپ گفت: "حکومت ایران یک دیکتاتوری فاسد را پشت پرده تظاهر غلط و نمایشی دموکراسی قرار داده است".

وی افزود: "رژیم جمهوری اسلامی، این کشور ثروتمند را با یک تاریخ و فرهنگ غنی به یک کشور مزدور اقتصادی که از نظر اقتصاد فاسد و نابود شده است و صادرات اصلی آن فقط خشونت، خونریزی و هرج و مرج است تبدیل کرده است."

او در ادامه افزود . "قربانیان اصلی این رژیم در واقع، خود مردم ایران هستند. این رژیم به جای استفاده از منابع خود به جهت بهبود زندگی ایرانیان، درآمدهای نفتی خود را به صندوق حزب الله و سایر تروریست هایی می ریزد که از قضا مسلمانان بی گناه را می کشند و به همسایگان صلح طلب عرب و اسرائیل حمله می کنند".

به گزارش وکس نیوز با این سخنان رییس جمهور آمریکا، خصومت بین دو کشور بالا گرفته است. درست در زمانی که چندین روز دیگر یعنی در روز 15 اکتبر، بر طبق معاهده هسته ای، رییس جمهور وقت باید هر سه ماه یکبار کنگره را از پایببندی ایران به برجام، آگاه کند. و ترامپ باید تصمیم خود را مبنی بر اینکه که آیا ایالات متحده برجام را به رسمیت می شناسد ویا آنرا لغو خواهد کرد، بگیرد

ترامپ در سخنرانی خود، این معاهده ایران را "خجالت آور و موجب شرمساری ایالات متحده" توصیف کرد.

او گفت "صادقانه بگویم، به اعتقاد من، این معامله برای ایالات متحده خجالت آور است، و من فکر نمی کنم شما آخرین این قصه را شنیده باشید. گویا با این سخنان او داشت اشاره به تصمیم خود در ماه آینده می کرد.

او گفت حکومت ایران یک دیکتاتوری فاسد است که تظاهر به دموکراسی نمایشی میکند ( منظور وی انتخابات نمایشی ایران بود). وی گفت: رژیم های سرکوبگر نمی توانند برای همیشه تحمل شوند. روزی خواهد رسید که مردم ایران با یک سوال و یک انتخاب مواجه خواهند شد که آیا به مسیر فقر، خونریزی و ترور رژیم اجازه ادامه بدهند یا به ریشه های اصلی، خود همانا افتخار ملت به عنوان یک مرکز تمدن، فرهنگ و ثروت بازگردند، به کشوری که مردم اش دوباره می توانند شاد و موفق باشند؟»

وی تاکید کرده است: «این ثروت که متعلق به مردم ایران است، همچنان برای خدمت به دیکتاتوری بشار اسد و مداخله در جنگ داخلی آن کشور صرف می شود و صلح را در سراسر خاورمیانه تضعیف و به خطر انداخته است. »

ترامپ افزود: «رژیم ایران در حالی که همسایگانش تعهد کرده اند با تروریسم جهانی مقابله کنند، به حمایت کامل مالی و نظامی خود از تروریسم ادامه میدهد. و در اوایل سال گذشته در عربستان سعودی افتخار داشتم که با رهبران بیش از 50 کشور عرب و مسلمان ملاقات کنم. ما توافق کردیم که همه ملل متحدا باید برای مقابله با تروریست ها و افراط گرایی اسلامی مبارزه کنند، با یکدیگر همکاری کنند. اما ایران همچنین به حمایت خود از تروریست ها ادامه می دهد.»

رییس جمهور ایالات متحده تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد که یک رژیم قاتل، فعالیت های بی ثبات کننده را در حین ساخت موشک های خطرناک خود ادامه دهد و ما نمی توانیم در مورد توافق نامه با آن موافقت کنیم. معامله ایران یکی از بدترین و یکجانبه ترین معاملاتی بود که ایالات متحده تا به حال امضا کرده است. صادقانه بگویم، این معامله خجالت آور است، . باور کنید شرم آور است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy