Thursday, Sep 21, 2017

صفحه نخست » تعلیق و سپس تایید مجدد صلاحیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد

Sepanta_Niknam.jpgمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در خصوص ‌حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر تعلیق عضویت و فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: حکم صادره قطعی نیست و با ارسال پاسخی مستدل پیگیری این موضوع در حال انجام است.

در تاریخ ۱۳ شهریورماه جاری از سوی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر توقف و جلوگیری از فعالیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد صادر شد که در این حکم آمده: دستور موقت صادره قطعی است.

این خبر بازتاب‌های متعددی در فضای رسانه‌ای و مجازی استان یزد داشته که رئیس ستاد انتخابات استان یزد و معاون سیاسی استانداری این استان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: استانداری یزد برحسب وظیفه قانونی در راستای صیانت از رأی مردم، پیگیری‌های متعددی در خصوص پرونده این عضو شورای شهر یزد داشته است.

محمدعلی طالبی اظهار کرد: متعاقب طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، پاسخ حقوقی مستدلی تهیه و به آن دیوان ارسال شده که منتظر بررسی این پاسخ و نظر دیوان در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه حکم صادره، دستور موقت است و به معنای حکم قطعی در خصوص این پرونده نیست؛ تصریح کرد: نظر به اینکه مرجع نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی و نیز مرجع قانون‌گذاری در کشور، مجلس شورای اسلامی است، لذا پیگیری‌هایی از طریق آن مرجع نیز در دست انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد بابیان اینکه مشکل پیش‌آمده موضوعی حقوقی است، اظهار امیدواری کرد تا همه مراجع دخیل در این موضوع و رسانه‌ها در چارچوب‌های حقوقی اظهارنظر کرده و از هرگونه اقدام یا اعلام نظری که انسجام اجتماعی و فضای تعامل سیاسی استان را خدشه‌دار کند، خودداری نمایند.

شورای اسلامی شهر یزد دارای ۱۱ عضو اصلی و هفت عضو علی البدل است و سپنتا نیکنام عضو شورای چهارم و عضو فعلی شورای شهر یزد است که با ۲۱ هزار و ۷۱۷ رای به عنوان نفر هفتم منتخب مردم یزد به شورای پنجم راه یافت.

***

تایید مجدد صلاحیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان یزد از تایید صلاحیت مجدد عضو زرتشتی شورای شهر یزد در کمیته حقوقی این هیات خبر داد.

علی افخمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یز کمیته سه نفره حقوقی هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان یزد تشکیل جلسه داد و ضمن تایید صلاحیت مجدد آقای نیکنام اعلام کرد که روند کاندیداتوری، تایید صلاحیت و انتخاب ایشان قانونی بوده و با توجه به تایید هیات اجرایی و نظارت مشکل قانونی نداشته است.

وی با بیان اینکه اصل ورود دیوان عدالت اداری به موضوع توقف فعالیت یک عضو شورای شهر مورد مناقشه است، افزود: هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان یزد بعد از تشکیل جلسه طی نامه ای نظر کمیته حقوقی و نتیجه بررسی خود را به دیوان عدالت اداری اعلام خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy