Saturday, Sep 23, 2017

صفحه نخست » امارات در سازمان ملل بر حق حاکمیت خود بر جزایر تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی تاکید کرد

Bin_Zaed_Imarat.jpgدبی-العربیه. نت فارسی - شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات روز شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر بر حق حاکمیت این کشور بر جزایر سه گانه تنب بزرگ، وتنب کوچک و ابوموسی تاکید کرد و آنها را تحت «اشغال» ایران قلمداد کرد.


وزیر خارجه امارات با اشاره به بحران قطر گفت کشورهای مصر، امارات، بحرین و سعودی اقداماتی را اتخاذ کردند که مانع ادامه حمایت مالی دوحه به تروریسم، خواهد شد.


وزیر خارجه امارات با تاکید بر اینکه سیاست کشورش بر اساس نشر ارزش‌های صلح جویانه و نفی افراطگرایی پایه ریزی شده است، گفت: «انتخاب ما ایستادگی در مقابل تروریسم و عدم تعامل با آنهایی است که تروریسم را رواج می‌دهند».



شیخ عبدالله در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک گفت: «امارات برای برقراری ثبات در کشورهای عربی نقشی فعال ایفا می‌کند».


کنترل بیشتر برنامه اتمی ایران


شیخ عبدالله بن زاید، با اعلام مخالفت مجدد امارات متحده عربی با سیاست مداخله جویانه ایران در امور داخلی کشورهای عربی، باردیگر بر حق حاکمیت این کشور بر سه جزیره تنب الاکبر، تنب الاصغر و ابوموسی که توسط ایران اشغال شده‌اند، تاکید کرد.


وزیر خارجه امارات خواستار کنترل بیشتر برنامه اتمی ایران و ارزیابی مجدد توافق اتمی این کشور شد.


وی همچنین گفت که تهران روح این توافق را نقض کرده است.


وزیر خارجه امارات اظهار داشت: «بحران‌های منطقه هزینه سنگین جانی و مالی در بر داشته است به همین دلیل از مهمترین دستاوردهای اجلاس ریاض تاکید بر وحدت کشورهای عربی و اسلامی در مقابله با تروریسم است.


وزیر خارجه امارات گفت که کشورش به کمک‌های انساندوستانه به پناهندگان ادامه می‌دهد و خشونت علیه مسلمان روهینگیا که باعث آوارگی آنها شده است را به شدت محکوم می‌کند.


او همچنین از نقش رهبری پادشاهی سعودی در تامین کمک‌های انساندوستانه به مردم یمن ستایش کرد و بر ادامه مشارکت فعال امارات در ائتلاف عربی تاکید نمود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy