Tuesday, Sep 26, 2017

صفحه نخست » هزاران نفر از کردهای ایران همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را جشن گرفتند

12fcfcrr82_small.jpgرادیو فرانسه، به گزارش واشنگتن پست، هزاران نفر از کردهای ایران برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق را جشن گرفتند، هر چند مقامات جمهوری اسلامی ایران و جراید رسمی این کشور از این همه پرسی به عنوان تهدیدی علیه ثبات و امنیت منطقه یاد کرده اند.

دوشنبه بیست و پنجم سپتامبر شماری از کردهای ایران از جمله در شهرهای مریوان و بانه در حمایت از همه پرسی استقلال کردستان عراق در خیابان ها پایکوبی کردند. تصاویر رقص های جمعی خیابانی مردم کرد درشبکه های اجتماعی اینترنتی پخش شده است.

در شهرهای مهاباد و سنندج میان مردم و نیروی انتظامی درگیری هایی صورت گرفت. یکی از ساکنان شهر مهاباد و از حامیان حزب دموکرات کردستان ایران به رویترز گفته است که همه پرسی استقلال کردستان عراق، کردهای ایرانی را برای دستیابی به خودمختاری مصمم‌تر می کند. او افزوده است که همه پرسی استقلال کردستان عراق تلاشی برای حل مسئلۀ کرد به ویژه در ایران است.

هفتۀ گذشته مقامات ایران قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس را به کردستان عراق اعزام کردند. در این سفر قاسم سلیمانی رهبران اقلیم خودگردان کردستان عراق را به چشم پوشی از برگزاری همه پرسی استقلال دعوت کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy