Saturday, Sep 30, 2017

صفحه نخست » تحریم‌های «غیرانسانی» غرب و تحریم‌های «انسانی» ایران!

bb546ejj3_small.jpgرادیوفردار - تعدادی از کاربران توئیتر با یادآوری «غیرانسانی» خوانده شدن تحریم‌های غرب علیه ایران از سوی مقامات جمهوری اسلامی و در مقابل اعمال تحریم علیه کردستان عراق، به «استاندارد دوگانه»در مواجهه با موضوع تحریم انتقاد کردند.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران طی بخشنامه‌ای اعلام کرده که «با توجه به تحولات اخیر منطقه»، هرگونه بارگیری فرآورده‌های نفتی شرکت‌های ایران از اقلیم کردستان عراق یا به آن منطقه ممنوع است.

این بخشنامه پس از آن صادر می‌شود که همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه با مشارکت ۷۲ درصد واجدان شرایط برگزار شد که طی آن ۹۲ درصد به جدایی رأی دادند.

ساعاتی پس از انتشار این بخشنامه، تعدادی از کاربران توئیتر با یادآوری واکنش‌ها به تحریم‌های غرب علیه ایران و یا تحریم‌ها علیه از «استاندارد دوگانه» درباره موضوع تحریم انتقاد کردند.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این تحریم‌های غرب علیه ایران را «غیرانسانی» خوانده و تاکید می‌کردند که این تحریم‌ها «مردم ایران را هدف گرفته است».

کاربری به نام «امیر ابتهاج» در توئیتی نوشته است: «آقای روحانی! زمان انتخابات می‌گفتید که با تحریم مخالفیم. چرا در مقابل تحریم کردستان عراق ساکتید؟ تحریم تا وقتی بده که علیه ما باشه و گرنه خوبه؟»

میثم بهروش نیز نوشت که «تحریم‌های آمریکا علیه ملت بزرگ ایران بده، ولی تحریم‌های ما علیه کردستان عراق خوبه!».

یک کاربر دیگر توئیتر با نام کاربری «هانا آرنت بی‌هایدگر» نیز نوشت که «الان این یعنی تحریم و محاصره، پس دیگه غزه غزه نکنین».

U34567892.jpg

برخی از کاربران توئیتر نیز از این اقدام دفاع کرده و تاکید کرده‌اند که با این اقدام مسعود بارزانی از خواسته‌های خود عقب‌نشینی خواهد کرد.

با این حال فرشید غضنفرپور با اشاره به بخشنامه سازمان راهداری ایران نوشت: «این یعنی ما داریم کردستان را تحریم می‌کنیم؟ تحریم؟ همان بلایی که غرب سال‌ها بر سر خودمان آورد؟ فقط به این دلیل که همه‌پرسی برگزار کردند؟»

U34567893.jpg

یک کاربر توئیتر به نام آدمیرال هم نوشت: «اسرائیل غزه رو محاصره کنه خیلی بده ولی ما کردستان عراق رو به جرم همه‌پرسی تحریم و محاصره کنیم حتماً که درسته!»

یک کاربر دیگر به نام نوشت که «ایرانی که تحریم بودی همه عمر ؛ دیدی که چگونه تحریم بکرد؟»

آرش بهمنی روزنامه‌نگار نیز نیز با اشاره تلویحی به موضوع حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه نوشت: «اینا تحریم‌های خوبن، مثل‌ دخالت نظامی خوب که ما انجام بدیم مشکلی نداره، بقیه که علیه ما انجام بدن غیرانسانیه».

U34567894.jpg

یک کاربر توئیتر به نام احمد نیز تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی جمهوری اسلامی به صورت مستقیم مردم کردستان عراق را «هدف گرفته» است.

سعید گودرزی نیز نوشت: «کسانی که می‌گفتند تحریم هوشمند وجود ندارد و هر تحریمی علیه یک کشور مستقیماً مردم آن را هدف قرار می‌دهد، درباره تحریم کردستان نظری ندارن؟»

برخی از کاربران توئیتر از جمله مریم نیز با اشاره به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا، تحریم‌های جمهوری اسلامی را با موضوع باورهای شیعیان درباره بسته شدن آب بر روی امام سوم شیعیان و یارانش در جنگ با سپاهیان یزد مقایسه و از ممنوعیت ارسال مواد غذایی به کردستان عراق انتقاد کرده‌اند.

در واکنش به این همه‌پرسی، ایران همچنین به همراه دیگر شرکت‌های هوایی جهان اعلام کرد که به درخواست دولت مرکزی عراق از شامگاه جمعه تمامی پروازهای خود به فرودگاه اربیل را متوقف کرده‌است.

بستن تمامی گذرگاه‌های مرزی ایران با کردستان عراق از دیگر اقداماتی است که پیش از این علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در مورد آن هشدار داده‌ بود.

مقام‌های ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که برگزاری همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق را «توطئه آمریکا و اسرائیل» می‌دانند و در این ارتباط محمد امامی کاشانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، نیز روز جمعه در خطبه خود همین نظر را تکرار کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy