Sunday, Oct 1, 2017

صفحه نخست » آمریکا از تماس‎ مستقیم با کره شمالی خبر داد

north_korea444رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، از تماس مستقیم واشنگتن با کره شمالی خبر داده است.
این خبر در حالی اعلام شده است که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هشدار داده بود اگر لازم شود برای دفاع از آمریکا و هم‌پیمانانش کره شمالی را نابود خواهد کرد و رهبر کره شمالی هم در واکنش اعلام کرده بود رئیس جمهوری "عقل‌باخته" آمریکا را با آتش مهار می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه (۳۰ سپتامبر) در پکن، پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، تایید کرد که ایالات متحده با کره شمالی "خطوط ارتباطی باز" دارد و احتمال مذاکره با کره شمالی را در دست بررسی دارد.
رکس تیلرسون درباره واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها بر سر برنامه هسته‌ای این کشور گفت: "ما سرگرم بررسی هستیم، پس منتظر خبرهای بیشتر باشید. ما خطوط ارتباطی باز با پیونگ یانگ داریم. وضعیت بی‌اطلاعی و بی‌خبری نیست. دو سه کانال ارتباطی با آنها داریم."
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: "می‌توانیم با آنها حرف بزنیم، داریم با آنها حرف می‌زنیم". او این فرضیه را تایید نکرد که چین واسطه تبادل پیام‌ بین آمریکا و کره شمالیست ودر عین حال گفت: "ما کانال‌های خودمان را داریم."
این نخستین بار است که یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ وجود کانال ارتباطی مستقیم بین وانشگتن و پیونگ یانگ را تایید کرده و از گفتگوهای مقدماتی با حکومت کره شمالی خبر داده است.

در پی آزمایش اتمی اخیر کره شمالی، دونالد ترامپ گفته بود که گفتگو راه حل مشکل نیست.
در همین رابطه، خبرگزاری آسوشیتدپرس بیش از یک ماه پیش در گزارشی گفت کره شمالی و آمریکا ماه‌ها به طور مخفیانه تماس‌های دیپلماتیک منظمی داشته‌اند. بنا بر آن گزارش، فرستاده‌ آمریکا با یک دیپلمات ارشد کره شمالی در دفتر سازمان ملل متحد در پیونگ یانگ مذاکره می‌کرده است.
در آستانه سفر آقای تیلرسون به پکن، دولت چین به شرکت‌های کره شمالی که در خاک آن کشور مستقر هستند دستور داد که فعالیت‌های خود را متوقف کنند.
این اقدام چین در چارچوب تحریم‌های تازه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی اتخاذ شده است که در پی آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط پیونگ یانگ به تصویب رسید.
آمریکا نیز کمتر از دو هفته پیش، یک رشته تحریم های اقتصادی تازه علیه کره شمالی تصویب کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy