Sunday, Oct 15, 2017

صفحه نخست » دو عضو شورای شهر تهران از «دیوارکشی» مقابل مجلس مشروطه خبر دادند

رادیو فردا: دو عضو شورای شهر تهران روز یکشنبه ۲۳ مهرماه به دیوارکشی مقابل مجلس قدیم موسوم به مجلس مشروطه اعتراض کردند و آن را مغایر با هویت تاریخی میدان بهارستان دانستند.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، در جلسه امروز این شورا در تذکری گفت که «دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی به هویت تاریخی و میراثی این بناها و میدان بهارستان خسارت اساسی وارد می‌کند».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی خبر داد «یکی از معابر جبهه شرقی مجلس که عرصه آن متعلق به شهر و شهرداری تهران است، بدون مجوز و پرداخت بها مسدود و به نوعی تصرف شده، که مغایر قانون است».

این عضو شورای شهر تهران اشاره‌ای به نهاد مسوول این دیوارکشی نکرده است.

8BA2244D-2813-41D8-998D-E12308960657_w1023_r1_s.jpg

آقای سالاری می‌گوید، هنگام تغییر و تحولات مدیریت شهری تهران، شورای عالی ترافیک مصوبه‌ای در زمینه نحوه تردد وسایط نقلیه عمومی از معبر شرقی مجلس ابلاغ کرده که با چنین مصوبه‌ای، «این معبر از شهر تهران را مسدود و تصرف کرده که خود مغایر قانون است».

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به دیوارکشی مقابل نمای ساختمان قدیمی مجلس در میدان بهارستان اعتراض کرد.

وی گفت: بخشی از نمای ساختمان مجلس مشروطه مشرف به میدان بهارستان است که متاسفانه مقابل آن دیوار کشیده شده که اقدامی مغایر با هویت ملی و تاریخی تهران است.

خلیل آبادی گفت: نمای مجلس قدیم اصلی‌ترین نماد میدان بهارستان است و بر همین اساس باید طرح دیوارکشی در این محل فورا متوقف شود.

پیمان محسنی، عضو دیگر شورای شهر تهران، احتمال داده که این اقدام برای «مسائل امنیتی در خصوص ساختمان مجلس شورای اسلامی» باشد ولی افزوده که در این زمینه هیچ‌گونه هماهنگی با شهرداری صورت نگرفته است.

مجلس شورای اسلامی خردادماه امسال هدف حمله مسلحانه گروهی منتسب به تشکیلات «حکومت اسلامی» یا «داعش» قرار گرفت که در جریان آن ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

بر اساس فیلم‌های حادثه حمله به مجلس، مهاجمان اسحله‌های خود را با ساک تا در ورودی ساختمان مراجعات مردمی مجلس حمل کرده و پس از شلیک به مامور حفاظت این در و برخی از دیگر افراد حاضر، وارد این ساختمان شده بودند.

از آن زمان، مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی از تشدید تدابیر حفاظتی مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورده و از جمله چند تن از فرماندهان انتظامی و نظامی را برکنار کرده‌اند.

این بخش از ساختمان مجلس فعلی که دیوارکشی دور آن اعتراض اعضای شورای شهر را به دنبال داشته مشهور به مجلس مشروطه یا دارالشورای ملی ایران است.

این ساختمان در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ بخشی از کتابخانه مجلس شورای اسلامی بود که به امور تشریفاتی هم اختصاص دارد و گاهی نیز در آن همایش‌هایی برگزار می‌شود.

قدمت این ساختمان به سال ۱۲۸۹ هجری شمسی باز می‌گردد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy