Monday, Oct 30, 2017

صفحه نخست » جمهوری اسلامی جلوی تجمع در پاسارگاد را گرفت + تصویر و ویدئو

مقام‌های ایران روز یکشنبه جاده‌های منتهی به پاسارگاد در استان فارس را بستند. به گزارش میزان نیروهای بسیج قرار بوده است همزمان در آن منطقه رزمایش برگزار کنند.

هفتم آبان، که به عنوان روز ورود کورش به بابل شناخته می‌شود، به طور غیررسمی روز کورش نام گرفته است، اما در هیچ تقویمی ثبت نشده است.

با این حال، در سالهای اخیر در این روز جمعیت زیادی در اطراف آرامگاه او در پاسارگاد گردهم آمدند. تجمع سال گذشته که به هزاران نفر رسید حساسیت حکومت و روحانیون سنتی را برانگیخت.

دستگیری اعضای گروه مجازی به اتهام ایجاد کمپین روز کوروش و بازگشت شاهزاده

رادیوفردا - همزمان با روز کوروش، تعدادی از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های نزدیک به نهادهای امنیتی ایران خبر دادند که «وزارت اطلاعات اعضای یک گروه را به دلیل ایجاد کمپین مراسم روز کوروش و کمپین بازگشت شاهزاده در شبکه های مجازی»، دستگیر کرده است.

روز یکشنبه هفتم آبان در ایران، به طور غیررسمی «روز کوروش بزرگ» نامیده می‌شود و در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره تلاش نهادهای امنیتی برای جلوگیری از مراسم این روز در پاسارگاد در استان فارس منتشر شده است.

در همین حال، وب سایت« دیده بان»، از وب‌سایت‌های وابسته به نهادهای امنیتی ایران، روز یکشنبه اعلام کرد که وزارت اطلاعات اعضای یک گروه را که در فضای مجازی و با هدف بزرگداشت روز کوروش دعوت به برگزاری تجمع کرده بودند، دستگیر کرده است.

این وب‌سایت افراد دستگیر شده را متهم کرد که دراین روز قصد اقداماتی چون «آسیب به اموال عمومی» را داشته اند.

همزمان با روز کورش عکس‌هایی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که از اردوی رزمی بسیجیان در پاسارگاد خبر می‌دهد:

_98510546_663a8f8d-3.jpg

_9851054.jpgدیده بان همچنین عنوان شد که «منابع خارجی» این افراد را «هدایت» می کردند.

این وب سایت و خبرگزاری فارس همچنین فیلمی از اعتراف‌های اجباری تعدادی از افراد دستگیر شده را منتشر کرده اند.

دراین فیلم، این افراد اعلام کردند که در فضای مجازی «کمپین بازگشت شاهزاده» و کمپینی را درباره روز کوروش تشکیل داده اند.

این فیلم درحالی پخش شده است که درسال‌های گذشته، تعدادی زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی اعلام کرده‌اند که تحت فشار و شکنجه مجبور به اعترافات اجباری شده‌اند. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به طور معمول،‌ شکنجه در زندان‌ها را رد می‌کنند اما گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری حاکی از اعمال شکنجه علیه زندانیان است.

به گزارش رادیوزمانه یکی از شیوه‌هایی که حکومت برای مقابله با تجمع در پاسارگارد گرفته، بستن راه‌های دسترسی به محل به بهانه تعمیرات است. این روش برخورد واکنش بسیاری از فعالان و کارشناسان میراث‌فرهنگی و استادان دانشگاه را هم در پی آورده، به‌طوری که میرجلال‌الدین کزازی و علی‌اصغر دادبه استادان ادب پارسی، دکتر ناصر تکمیل‌ همایون استاد تاریخ و جامعه شناسی و دکتر حکمت‌الله ملاصالحی استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران در نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس‌جمهور، خواسته‌اند به سازمان‌ها و نهادهای متولی توصیه کند یاری رسان مردمی باشند که هفتم آبان‌ماه به پاسارگاد می‌روند. این نامه هیچ پاسخی از سوی مسئولان دولتی نداشته است.

Cyrus-55552-450x600.jpg

گروهی از مردمی که به دلیل مسدود بودن راه‌های پاسارگاد در بیابان‌ها سرگردان شده‌اند (عکس: شبکه‌های اجتماعی):

pasargad011111.jpgنامه اداری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای پیشگیری از حضور کارکنان در مراسم روز کوروش:

Cyrus-_3111111.jpgهادی پژوهش "معاون سیاسی-امنیتی-اجتماعی استانداری فارس" بعد از بستن تمام مسیرها و جاده‌های منتهی به پاسارگاد و ممانعت از برگزاری مراسم "روز کوروش"، در این مکان حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت: «در ۲۴ساعت گذشته هیچ مورد امنیتی در محدوده آرامگاه کوروش و پاسارگاد رخ نداده است. امسال به دلیل نبود مراجعات مردم٬ شاهد شکل‌گیری ترافیک نیز در محدوده‌ پاسارگاد و آرامگاه کوروش نبودیم.»

25333589012.jpg

عبور بانوی ایرانی از نرده های حفاظتی و پرتاب گل بسوی آرامگاه کوروش:

محمد نوری زاد: از هر طرف که رفتم جز وحشتش ندیدم! در میان راه های بسته ی پاسارگاد:

۳ کلیپ از مسافران مسیر شیراز - پاسارگاد:

شریعتمداری درباره تجمع «هفتم آبان»: این جماعت اگر در دوران کوروش بودند به خدمت امپراتوری روم درمی‌آمدند!

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مورخان برجسته و نیز مفسران بزرگ قرآن با ارائه اسناد و شواهد مستحکم نشان داده اند که کوروش همان ذوالقرنین پیامبر است، گفت: نشانه حمایت از کوروش شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» است.

به نوشته خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با توجه به‌روز هفتم آبان‌ماه که به سالروز تولد «کورش کبیر» شهرت یافته و با اشاره به تجمع برخی از غرب‌گرایان وطنی که باستان‌گرائی را بهانه تجلیل از کورش کرده‌اند، اظهار داشت: این جماعت اگر در دوران کوروش بودند برای مخالفت با او به خدمت امپراتوری روم که دشمن ایران بود درمی‌آمدند.

شریعتمداری افزود: یک مقایسه ساده می‌تواند به‌وضوح نشان دهد که حامیان آن روز کورش همین نیروهای حزب‌الله امروز بوده‌اند و دشمنان داخلی او دقیقاً آنانی بوده‌اند که امروزه سنگ آمریکا و غرب را به سینه می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه کورش یک پیامبر الهی بود، خاطرنشان کرد: کوروش برای گسترش آئین یکتاپرستی و نجات ملت‌های مظلوم از سلطه جباران به شرق، غرب و شمال لشکرکشی کرد یعنی همان کاری که امروزه جمهوری اسلامی با حضور خود در منطقه و برای حمایت از مقاومت و نجات محرومان و مستضعفان انجام می‌دهد که به‌شدت مورد اعتراض غرب باوران و شماری از مدعیان اصلاحات است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy