Saturday, Nov 18, 2017

صفحه نخست » عربستان سعودی سفیر خود را از آلمان فراخواند

Saudi_Germany.jpgبی بی سی ـ عربستان سعودی در اعتراض به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در مورد بحران لبنان، سفیر خود را از برلین فراخوانده است.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در یک نشست خبری با وزیر امور خارجه لبنان، نگرانی خود را از بحران لبنان و اوضاع یمن ابراز کرده بود.

آقای گابریل در سخنان خود به طور مستقیم از عربستان نام نبرد اما گفت لبنان باید بداند که سعد حریری با محدودیتی مواجه نیست.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای رسمی گفته است ادعاهای محدویت برای سعد حریری بر مبنای اطلاعات نادرست گرفته شده است.

قرار است یادداشت اعتراض دولت عربستان سعودی در این زمینه تقدیم سفیر آلمان در ریاض شود.

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان با سفر به ریاض، از آنجا استعفای خود را اعلام کرد. اقامت او در این کشور با سئوال‌های فراوانی رو‌به‌رو شد تا جایی که مقام‌های لبنان به طور علنی عربستان سعودی را به بازداشت آقای حریری متهم کردند.

طبق گزارش‌ها، آقای حریری سرانجام به دنبال دعوت فرانسه، به پاریس سفر کرده و قرار است امروز شنبه، ۱۸ نوامبر با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کند.

وزارت امور خارجه عربستان، اظهارات آقای گابریل را "بی‌پایه" خوانده و گفته است چنین سخنانی باعث شگفتی و عدم رضایت این کشور می‌شود.

سعد حریری به طور غیر منتظره در ۴ نوامبر از ریاض، پایتخت عربستان سعودی از سمت خود استعفا داد و هنوز مشخص نیست او چرا در عربستان سعودی استعفای خود را اعلام کرد و چرا تا کنون در این کشور اقامت گزیده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy