Saturday, Dec 16, 2017

صفحه نخست » فائزه هاشمی: در بدن پدرم بیش از ۱۰ برابر حد مجاز رادیو اکتیو بوده است

faezeh_12162017.jpgایران اینترنشنال، فائزه هاشمی، پس از گذشت نزدیک به یک سال از فوت اکبر هاشمی رفسنجانی و نزدیک شدن به مراسم سالگرد او، طی گفتگویی با اعتماد آنلاین از وجود بیش از ۱۰ برابر حدمجاز تشعشعات رادیو اکتیو در بدن پدرش خبر داد.

اکبر هاشمی رفسنجانی نزدیک به یک سال پیش، در روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵ و در سن ۸۲ سالگی به علت ایست قلبی در هنگام شنا در استخر کوشک، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت. پیکر وی همان روز از بیمارستان به حسینیه جماران منتقل شد و دو روز بعد، پس از تشییع از دانشگاه تهران در آرامگاه آیت‌الله خمینی دفن گردید.

به گزارش اعتماد آنلاین، محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی، پس از گذشت دو ماه از این حادثه از بررسی پرونده فوت پدرش در شورای عالی امنیت ملی خبر داد. پرونده‌ای که به گفته او علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رضا سیف اللهی، معاونش آن را بررسی می کردند.

فائزه هاشمی روز شنبه ۲۵ آذرماه، در گفتگو با اعتماد آنلاین از برگزاری جلسه‌ای با حضور تمامی اعضای خانواده و بعض از اعضای شورای عالی امنیت ملی خبر داده و گفت: «در این جلسه به ما اعلام کردند که بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که در بدن پدر ۱۰ برابر حد مجاز رادیو اکتیو بوده است.»

او در ادامه ضمن اعلام این که به گفته اعضای شورای عالی امنیت ملی دلیل فوت پدر وجود رادیو اکتیو در بدنش نبوده و نمی‌دانند منشا رادیو اکتیو کجا بوده است افزود: «البته اعلام کردند که در بدن مادر ۳ برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز ۱ برابر حد مجاز رادیو اکتیو بوده است.»

فائزه هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر در جریان بودن پرونده و یا بسته شدن آن در شورای عالی امنیت ملی گفت: « درباره اینکه این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شده است یا خیر اطلاعی به ما ندادند اما از صحبت های اعضای شورای عالی امنیت ملی در آن جلسه اینطور بر می آمد که پرونده از نظر آنان مختومه شده است.»

این در حالی است که یکی از مشاوران اکبر هاشمی رفسنجانی روایتی تازه را از نوع برخورد محمود احمدی نژاد رییس دولت‌های نهم و دهم با هاشمی رفسنجانی مطرح می‌کند.

به گفته غلامعلی رجایی، مشاور اکبر هاشمی رفسنجانی، دولت محمود احمدی نژاد، هاشمی رفسنجانی را در حصر ملاقات‌های خارجی قرار داده بود و هر گونه دیدار خارجی را از طریق وزارت امور خارجه مسدود کرده بود.

او افزود که دیدارهای مردمی ایشان نیز با دخالت مستقیم وزارت اطلاعات کنسل می‌شد و به ملاقات کننده‌ها زنگ زده و می‌گفتند که برای ملاقات با هاشمی از شهرشان خارج نشوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy