Monday, Dec 4, 2017

صفحه نخست » نگاهی از درون به تعطیلی تلویزیون اندیشه

andishehTV_12022017.jpgایران اینترنشنال - شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ای «اندیشه» که از سال ۲۰۰۶ از شهر لس‌‌آنجلس آمریکا، برنامه‌هایی به زبان فارسی با محوریت مسائل سیاسی پخش می‌کرد، به فعالیت خود پایان داد.

دکتر علیرضا نوری‌زاده، مدیر شبکه‌ی تلویزیونی فارسی‌زبان «ایران فردا»، مستقر در لندن، در گفت‌وگو با «ایران اینترنشنال»، تعطیلی تلویزیون اندیشه را تأیید کرد.

هنوز هیچ توضیح دقیقی درخصوص علت اتمام فعالیت این شبکه‌ی تلویزیونی، به مخاطبان ارائه نشده است.

«اندیشه» روزانه برنامه‌هایی شامل اخبار، تحلیل خبری، گفت‌وگو، فیلم و موسیقی را از طریق ماهواره‌ی هات‌برد و یاه‌ست در قاره‌های آمریکا و آسیا پخش می‌کرد. دفتر مرکزی این شبکه‌ی تلویزیونی، در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار داشت و مدیریت آن در سال‌های اخیر، برعهده‌ی پرویز کاردان، چهره‌ی شناخته‌شده‌ی «رادیو و تلویزیون ملی ایران» در دوران پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ بود.

این شبکه‌ی تلویزیونی، از سال ۲۰۱۴، بخشی از زمان برنامه‌های خود را به پخش برنامه‌های «رسانه‌ی افق ایران» اختصاص داده بود.

این رسانه، «افق ایران» را رسانه‌ای معرفی کرده است، متعلق‌به رضا پهلوی، فرزند محمدرضاشاه، آخرین پادشاه ایران که درپی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ از سلطنت برکنار شد.

در تیرماه ۹۶، مهدی آقازمانی، یکی‌از برنامه‌سازان و مجریان «افق ایران»، از پایان همکاری آن رسانه، با رضا پهلوی خبر داده بود.

نگاهی از درون به تعطیلی تلویزیون اندیشه

مهدی آقا زمانی در گفتگو با امروز نما:


-
هر لحظه امکان گشایش این تلویزیون ممکن است وجود داشته باشد


-احتمال احیای مجدد «افق ایران» کمرنگ است

به گزارش پایگاه خبری امروز نما ـ تلویزیون اندیشه تعطیل شد.این رسانه که ۱۱ سال پیش با سر و صدای زیادی در لس آنجلس آغاز به کار کرد، بدون کوچکترین توضیحی به کار خود خاتمه داد.

مالکیت این تلویزیون بر عهده نادر درمانی از دلالان بازار خودرو در کانادا بود.این تلویزیون را چهار نفر در عرض ۱۱ سال مدیریت کردند: پرویز کاردان، فرامرز فروزنده، داریوش زهاب و کورش عرفانی.

فرامرز فروزنده از مدیران «اندیشه»،پیش از آغاز فعالیت این تلویزیون،در گفتگو با هفته نامه ایرانیان واشنگتن مدعی شده بود، که تلویزیون اندیشه،«لوموند تصویری» خواهد شد.

«اندیشه» به مانند دیگر ۲۴ٓ ساعته های لس آنجلس، از روز اول به اصطلاح سیاسی نبود، بعدا به هر علت فکر نجات مملکت افتاد ...

تلویزیون اندیشه از سال ۲۰۱۴ میلادی، ساعاتی از زمان برنامه های خود را در اختیار شاهزاده رضا پهلوی گذاشت، در سالهای اخیر «رسانه افق ایران» در دل «اندیشه» پخش شد.

گفتگوی امروز نما با مهدی آقا زمانی

به بهانه تعطیلی«اندیشه» و جهت آگاهی مردم، مهدی آقا زمانی مجری ارشد این شبکه، به سه پرسش خبرنگار پایگاه خبری امروز نما پاسخ داد.

ـ آیا تلویزیون اندیشه برای همیشه تعطیل شده است؟

-- در خصوص تعطیلی دایم اندیشه نمی توانم اظهار نظری داشته باشم چون هر لحظه امکان گشایش این تلویزیون ممکن است وجود داشته باشد. این سیستم یک مالک ثروتمند دارد که ساکن کاناداست و اگر مجددا اراده کند می تواند بار دیگر تلویزیونش را احیا نماید. کما این که وقتی برای تشکر و خداحافظی به من تلفن کرد گفت امیدوار است در ماه های آتی تحولاتی در ایران به وقوع بپیوندد که بار دیگر وجود تلویزیون اندیشه را بطلبد.

- تکلیف «رسانه افق ایران» چه می شود؟

-- تا اکنون افق ایران با سرمایه نادر درمانی و حمایت فنی تلویزیون اندیشه و با سیاستگذاری دفتر سیاسی شورای ملی ایران، به کار خود ادامه می داد، با این حال اعضای دفتر سیاسی شورای ملی کوشش هایی برای استقلال مالی افق در دستور کار داشتند که از نتایج آن بی اطلاعم. اگر آن کوشش ها به ثمر برسد طبیعی است که افق می تواند فارغ از اندیشه به کار خود ادامه دهد اما محدودیت های زمانی و اجرایی متعددی در راه است که احتمال احیای مجدد افق ایران را کمرنگ می کند. با این حال طی ۴۸ ساعت گذشته مدیران ارشد افق دست کم از من نخواسته اند به تعهد تصویر برای رسانه ایشان وفادار بمانم، حالا این ممکن است به دلیل عدم علاقه به ادامه کار افق باشد و یا دست کم عدم تمایل به همکاری با من.

ـ شما از کی همکاری خود را با تلویزیون اندیشه آغاز کردید؟ و با تعطیلی این رسانه چه خواهید کرد؟

-- همکاری من با اندیشه به سال ۲۰۱۳ و آغاز مدیریت پرویز کاردان در این تلویزیون باز می گردد که با برنامه ای به نام «یار دبستانی» به تیم برنامه سازان اندیشه پیوستم و از تابستان ۲۰۱۴ نیز رسما مسئولیت «افق ایران» را به عنوان سردبیر شبکه، برنامه ساز و مجری عهده دار شدم. در خصوص آینده هنوزمطمئن نیستم با این حال استمرار حضور در رادیو ۶۷۰ ای‌ام و خبرگزاری ایرانشهر پل پیوندی محکم با عرصه رسانه است که همچنان در اختیار دارم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy