Wednesday, Dec 6, 2017

صفحه نخست » ترامپ اورشلیم را پایتخت اسرائیل شناخت + فیلم

trumpJeruselam_120617.jpgرادیو فردا - رییس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ آذر در یک سخنرانی تاریخی و به رغم مخالفت‌های منطقه‌ای، اورشلیم (بیت‌المقدس) را به عنوان پایتخت کشور اسرائیل به رسمیت شناخت و وعده داد که سفارت ایالات متحده را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

دونالد ترامپ از کاخ سفید اعلام کرد: «کنگره در سال ۱۹۹۵ مصوبه‌ای داشت و از دولت فدرال خواست تا اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد. حال ۲۰ سال از آن زمان می‌گذرد و تمام روسای‌جمهوری آمریکا انتقال سفارت ایالات متحده و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل را به تعویق انداختند».

وی افزود: «اکنون زمان آن فرار رسیده که رسما اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کنیم. امروز من این خبر را اعلام می‌کنم».

«باید از مدت‌ها پیش این تصمیم گرفته می‌شد»

دونالد ترامپ ساعتی پیش از اعلامیه رسمی‌اش در این زمینه در نشست دولت خود در واشینگتن گفته بود: «این تصمیم باید از مدت‌ها پیش گرفته می‌شد».

وی افزوده بود: «یک اعلامیه خطیر در مورد اسرائیل و فلسطینی‌ها داریم؛ کاری که می‌بایست از مدت‌ها پیش انجام می‌شد».

آقای ترامپ خاطرنشان کرده بود: «روسای‌جمهوری بسیاری (در آمریکا) گفته بودند که می‌خواهند این کار را انجام دهند اما نکردند؛ نمی‌دانم این مسئله (ناشی از نبود) شجاعت بوده یا اینکه (آنها) نظرشان را عوض کردند... بگذارید بعدا در این باره حرف بزنیم».

گفت‌وگو با مئیر جاودانفر، تحلیلگر سیاسی در اسرائیل، درباره به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy