Friday, Jan 5, 2018

صفحه نخست » عضو مجلس خبرگان: صداوسیما بنزین روی آتش می‌ریزد، با دیدن برنامه‌های صداوسیما در ایام 9 دی احساس خطر کردم

12123_010318.jpgدر نماز جمعه همه را تخریب نکنیم و به زخم‌های مردم نمک نپاشیم/ مراقب باشیم به عملکرد رژیم سابق مبتلا نشویم/ فریب دشمن زمانی اثر دارد که نارضایتی وجود داشته باشد

اعتمادآنلاین | هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر اینکه «کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است» به «آشوب گر و فتنه گر» خواندن معترضان واکنش نشان داد و گفت: «انشالله با وجود عشق مردم به انقلاب و نظام و همچنین حمایت پروردگار و یاری او بحرانی نخواهیم داشت اما این مساله نباید ما را مغرور کند؛ چرا که اگر مغرور شویم هم خدا ما را رها می کند و هم مردم ما را رها می کنند. اینطور نباشد که خاطرجمع شویم و هر چه دلمان خواست به مردم بگوییم.»
او با طرح این پرسش که «در شرایط خاص چه باید بکنیم» تاکید کرد: «در چنین شرایطی باید در گفتار، تحلیل، اسم بردن و نسبت دادن ها به مردم بسیار دقت کنیم. بنزین روی آتش نریزیم، آشوب را آشوب تر نکنیم، اوضاع آشفته را آشفته‌تر نکنیم، روی زخم‌ها نمک نپاشیم. خیلی باید مراقبت کنیم. مخصوصا رسانه‌ها، صداوسیما و تریبون‌های مقدس و نماز جمعه باید دقت کنند. هر کس دلش برای نظام و انقلاب می سوزد باید مراقب باشد؛ مخصوصا روحانیت باید خیلی مراقبت کند. همه چیز را بهم ربط ندهیم و قاطی نکنیم. در غیراینصورت خدایی نکرده آنهایی هم که با ما هستند هم رنجیده می کنیم و آنها را هم از خود می رانیم و علیه خود می کنیم. ما باید حتی آنهایی که در دلشان چیزهایی بوده را به نیروهای خودی تبدیل کنیم و دلخوری هایشان را برطرف کنیم، نه اینکه خودی ها را هم برانیم.»
این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: «قبل از انقلاب یک روزنامه فکاهی بود. این روزنامه در شماره ای قدرت رژیم را در برابر قدرت پشه ها مقایسه کرده بود. عکسی کشیده بود که پشه ها فیل را فراگرفته بودند و توانسته بودند فیل به آن عظمت را به زمین بیندازند، در پایین آن هم نوشته بود پشه چو پر شد بزند فیلی را! الان هم همین است. ما نباید همه را با خودمان دشمن کنیم؛ نباید داخل و خارج و همه را دشمن خود کنیم؛ آخر چرا؟ چقدر دشمن؟»
هاشم زاده هریسی برنامه‌های صداوسیما و مستندهای این رسانه در آستانه سالگرد 9 دی را یادآور شد و با انتقاد از این برنامه ها گفت: «در آستانه این شورش‌ها و اعتراض‌ها من برنامه‌هایی در صداوسیما دیدم که احساس خطر کردم؛ نه اینکه آنها اینکار را کرده باشند اما به هر حال برنامه های صداوسیما تاثیر داشت و آنهایی هم که شاید نمی خواستند از خانه هایشان بیرون بیایند، به خیابان ها آمدند. من احساس کردم صداوسیما بنزین روی آتش می ریزند. همه را با هم قاطی می کنند و بهم ربط می‌دهند.»

او با تاکید بر اینکه «واقعیت این است که در کشور کسانی هستند که ناراحتند» گفت: «این افراد در نظام هستند و داخل نظامند؛ حتی از خانواده شهدا، ایثارگران و نیروهای نظامی هستند و از برخی مسائل دلخور هستند. ما باید به این نکات توجه کنیم.»

هریسی خطاب به امامان جمعه توصه کرد: «در نماز جمعه باید به عواطف همه توجه کنیم. همه را تخریب نکنیم و به زخم‌های مردم نمک نپاشیم. اگر کسی ضعفی و اشکالی هم دارد با آرامش و تکریم جذب کنیم. این آشوب و اعتراض برای ما خیلی خسارت داشت. البته الحمدالله اکنون آرامش پیدا شده است اما باید دقت کنیم و خیالمان راحت نشود و غرور ما را نگیرد.»
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «حوادث اخیر یک تهدید بود که باید از آن استفاده و به فرصت تبدیل کنیم» اظهار کرد: «الان زمان هوشیاری، توجه و عیب یابی است. فریب دشمن زمانی اثر دارد که نارضایتی وجود داشته باشد. اینکه زمان اعتراض و آشوب خودمان را ببازیم اما بعد از آن همه چیز را فراموش کنیم منطقی نیست. اینگونه عمل کردن بسیار خطر دارد. ما نباید فراموش کنیم که آشوب به وجود آمد، صداهایی بلند شد؛ باید این زمینه های این اتفاق را از بین ببریم. از بین بردن زمینه ها هم با توپ و تشر نمی شود. زمان قبل از انقلاب همینطور بود؛ گاهی سروصدا ایجاد می شد می آمدند خاموش می کردند، سرکوب می کردند، کشتار می کردند، سروصداها مدتی می خوابید اما دوباره صداها بلند می شد. ما هم باید مراقب باشیم که به آن عملکرد مبتلا نشویم. غرور ما را نگیرد.»
هاشم زاده هریسی با اعتراض نسبت به اینکه «ما می خواهیم همه را در ردیف دشمن قرار دهیم» گفت: «در این صورت آن ضرب المثل که می گوید پشه چو پر شد بزند فیلی را عینیت می یابد.»
او با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: «من از رسانه های عمومی، مخصوصا صداوسیما و تریبون های مقدس نماز جمعه خواهش و تمنا می کنم خود را حفظ کنند و احساسات مردم را جریحه‌دار نکنند. شاید برخی از این اتفاقات، اعتراضات و آشوب هایی که به وجود آمد ناراحت باشند اما با اظهارنظر اشتباه جریحه دار شوند و علیه ما شوند. این توصیه من است؛ خواه اینها پند گیرند خواه پند نگیرند. ما وظیفه شرعی داریم که بگوییم چون نظام را دوست داریم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy