Thursday, Jan 4, 2018

صفحه نخست » ادعای روزنامه حریت چاپ ترکیه، به نقل از یک کارشناس روسی: رهبر ایران خانواده خود را به ترکیه انتقال داده است

تارنمای خبری تحلیلی دماوند نمی تواند به طور مستقل صحت خروج خانواده رهبر جمهوری اسلامی را تائید نماید

دماوند - روزنامه حریت چاپ ترکیه به نقل از الکساندر شومیلین کارشناس روسی مدعی شد (+ لینک): «رهبر جمهوری اسلامی پس از وقوع اعتراضات سراسری در ایران، خانواده خود را به ترکیه فرستاده است.» این روزنامه که توسط روزنامه نگاران لائیک این کشور اداره می شود،در این گزارش خود با اشاره به وقوع ناآرامی گسترده در شهرهای سرتاسر ایران در اعتراض به گرانی فقر و حکومت استبدادی از قول الکساندر شومیلین یکی از کارشناسان مشهور روسیه در حوزه شرق آسیا می نویسد:« قیام مردمی را که در روز ۲۸ دسامبر در مشهد آغاز شد را می‌توان به سرنگونی محمدرضا شاه پهلوی در سال ۱۹۷۹ مشابه دانست.»

hariet-285x300.pngشومیلین با اشاره ناآرامی‌های ایران می گوید:«به نظر من در بسیاری از شهرهای ایران،مردم آگاه شده اند و اعتراض خیابانی را آغاز کرده اند. معترضان از روحانیت و حضورشان در سیاست بشدت عصبانی هستند.»

او در ادامه از اطلاعاتی که درباره خروج خانواده رهبر جمهوری و رفتن به ترکیه به دستش رسیده می گوید:«با توجه به اطلاعاتی که من دریافت کردم،حتی رهبر ایران علی خامنه ای به عنوان کسی که بیش از همه مضطرب شده به دلایل امنیتی خانواده خود را به ترکیه فرستاده است.»

=

شومیلین درادامه می افزاید:«دولت ایران مایل است قدرتهای خارجی، به ویژه ایالات متحده و عربستان را متهم به مداخله در ناآرامی‌ها کرده و این اعتراضات را برنامه مداخله جویانه ایشان معرفی کند. دولت روسیه در مسکو، ترجیح می دهد که با توجه به سال نو میلادی و تعطیلات آن برای مدتی طولانی سکوت کند.اما با این احوال، تحولات در ایران، که روسیه را به عنوان متحد خود در جهان انتخاب کرده است، به زودی منجر دردسر بسیاری برای دولت در مسکو شود.

گزارشگر روزنامه حریت در این گزارش بنقل از شومیلین می افزاید: «نگاهی به حوادث حوادث در ایران، می تواند در دو سیاست توسط روسیه دنبال شود. اولین سناریو: اعتراضات به سرنگونی رژیم ایران منجر شود.این یعنی خنثی شدن نفوذ سپاه پاسداران در سایر کشورها از جمله در سوریه است. با توجه به کاهش نفوذ ایران در سوریه، در واقع نگهبان دولت بشار اسد از سوریه اخراج می‌شود. روسیه هم به زودی بدون پشتیبانی از دولت دمشق در این منطقه نفوذ خود را از دست می دهد. این یعنی بشار اسد به فاصله چند روز پس از سقوط رژیم در تهران، سرنگون خواهد شد.»

شومیلین به گزارشگر روزنامه حریت از تداوم اعتراضات و پیش بینی سقوز حکومت ایران و تاثیرش بر کشور سوریه چمین می گوید:«به هر حال، اعتراضات در ایران همچون یک جنگ داخلی ادامه دار است. همانطور که از سال ۲۰۱۱ در سوریه اتفاق افتاد. ایران نیروهای سپاه قدس خود را که به سوریه، عراق و لبنان فرستاده، به منظور تقویت خود برای سرکوب اعتراضات به ایران انتقال خواهد داد. در نتیجه مشکل سوریه برای روسیه باقی می ماند و در طول زمان گسترش می یابد. بشار اسد، که بدون حمایت این دو کشور ماندنی نیست، سرنگون شده است. تاثیر روسیه نیز با فروپاشی دولت بشار اسد در این منظقه از بین خواهد رفت.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy