Saturday, Jan 20, 2018

صفحه نخست » پنج کشته و شش زخمی در پی حمله به هتل اینترکنتیننتال کابل

774322C4-B6AB-48BF-A2C5-E883527C6E25.jpegحمله تروریستی شامگاه شنبه (۳۰ دی) به هتل اینترکنتیننتال کابل پنج کشته و شش زخمی بر جای گذاشت. تمام مهاجمان کشته شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
خبرگزاری رویترز از پایان حمله تروریستی شنبه شب به هتل اینترکنتیننتال کابل خبر داده است. بر اساس این گزارش که صبح یک‌شنبه منتشر شده، آخرین مهاجم نیز کشته شده است. این خبر از سوی نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام شده است.
به گفته نجیب دانش غیر از مهاجمان پنج نفر دیگر نیز کشته و شش تن زخمی شده‌اند. او گفته تلفات کمتر از آن بود که پیش‌بینی می‌شد. دو مهاجم مسلح اولیه که وارد هتل شده و به سوی میهمانان شلیک کرده بودند شنبه شب کشته شدند. پیشتر اعلام شده بود که هنوز یکی از مهاجمان داخل هتل است و احتمالا در طبقه آخر سنگر گرفته است.
یک گزارشگر خبرگزاری آلمان گزارش داده که ساعت ۹ صبح به وقت محلی صدای شلیک گلوله و نیز یک انفجار شدید را شنیده و نیروهای امنیتی را بر بام هتل دیده است.

پس از آنکه در شنبه شب (۳۰ دی/۲۰ ژانویه) به نظر می‌رسید آتش در بسیاری از نقاط هتل خاموش شده است، روز یک‌شنبه دوباره شعله‌های آتش بیش از همه در آخرین طبقه هتل زبانه کشیدند. رئیس تلویزیون طلوع در توئیترش نوشته که آخرین مهاجم در این طبقه سنگر گرفته است.
میهمانان در آخرین طبقه این هتل پنج طبقه گرفتار شده بودند. تلویزیون طلوع صبح یک‌شنبه تصاویری را نشان داد که چندین نفر روی نرده‌های بالکن خم شده و یا روی نرده‌ها رفته‌اند. یک نفر نیز دیده می‌شد که با یک دست از نرده بالکن آویزان شده است.
در زمان وقوع این حمله در شنبه شب، یک مجلس عروسی و نیز کنفرانس متخصصان کامپیوتر افغان در این هتل در حال برگزاری بود. میان مهاجمان و نیروهای ویژه افغانستان ساعت‌های متمادی تبادل آتش برقرار بود.

نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته ۱۵۳ نفر در این هتل نجات داده شده‌اند که ۴۱ تن از آنان خارجی بوده‌اند. درباره ملیت میهمانان خارجی هتل هنوز اطلاعاتی ارائه نشده است.
صبح یک‌شنبه در نزدیکی محل هتل تعداد زیادی خودروهای نیروهای بین‌المللی دیده شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما نشانه‌های آن یادآور حمله مشابهی است که گروه طالبان در سال ۲۰۱۱ به یک هتل انجام داد. در آن حمله دهها تن از میهمانان و کارکنان هتل کشته شدند. حملات تروریستی اخیر در افغانستان اما بیشتر از سوی گروه تروریستی دولت اسلامی صورت گرفته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy