Thursday, Feb 8, 2018

صفحه نخست » تعطیلی کمیته بازدید از زندان اوین به دلیل مصاحبه‌های برخی اعضای آن، سینا قنبری با روش «آفتاب- مهتاب» خودکشی کرد

Evin-Prison-280117.jpgایلنا ـ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تعطیلی کمیته هیات بازدید از زندان اوین به دلیل مصاحبه‌های برخی اعضای این کمیته خبر داد و گفت: سینا قنبری با روش «آفتاب- مهتاب» خودکشی کرد.

حسن نوروزی در مورد این خودکشی توضیح داد: «فیلمی که ما مشاهده کردیم این بود که مرحوم قنبری با یک پلاستیک تاشده مشکی وارد دستشویی می‌شود و مدتی بعد یکی از نظافتچی‌ها به آن دستشویی می‌رود و می‌بیند که ایشان مرده است. ما دیدیم که آقای قنبری وارد دستشویی شد آن نظافتچی را هم دیدیم وارد شد و رفت خبر داد. ما دیدیم آمدند و با خود پتویی آورند و آقای قنبری را هم روی آن قرار دادند و بردند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نماینده مردم رباط‌ کریم همچنین افزود: «سوالی برای دوستان و همکاران پیش آمده و آن این است که دستشویی جایی نداشته و میله‌ای به سقف آویزان نبوده که آقای قنبری از آن آویزان شود و خود را بکشد و فقط یک میله وسط دستشویی بوده، آقای قنبری چگونه خودکشی کرده است؟ در هر ۱۰ هزار پرونده خودکشی یک پرونده مانند خودکشی سینا قنبری داریم. در این حالت فرد طناب یا وسیله‌ای را که با آن می‌خواهد به گردن خود می‌بندد و سپس کمر را خم می‌کند و به حالت آفتاب - مهتاب که به بدن خود می‌دهد، ضربه به فک فرد می‌خورد و نخاع سریع قطع می‌شود.»

نوروزی افزود: «وقتی فرد با وزن ۶۰ یا ۷۰ کیلوگرمی و با این این حالت دست به خودکشی می‌زند، قطع نخاع آن حتمی است و این امر برای دوستان غیرقابل هضم بود. باید برای این نوع خودکشی‌ها، قضات کارکشته موضوع را مورد بررسی قرار دهند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مگر اتاق مانیتورینگ دوربین‌ها مامور یا نگهبانی ندارد که متوجه شود سینا قنبری با یک پلاستیک وارد دستشویی شده و خارج هم نشده است، گفت: «ساعت ۳ نیمه‌شب بوده و حال ممکن است طرف خواب بوده یا متوجه نشده باشد.»

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا پیکر سینا قنبری را پیدا کنند. ما هم دقت نکردیم و در این مورد هم سوالی نپرسیدیم. چون همین مقدار که فیلم نشان می‌دهد وی وارد دستشویی شده و افراد ایشان را از همان‌جا بیرون می‌آورند. این تصاویر بیانگر آن است که این اتفاق داخل زندان افتاده است. در مورد اینکه مشخص شود خودکشی بوده است یا خیر، پزشکی قانونی باید نظر دهد که ضربه باعث قطع نخاع شده که خودکشی محسوب می‌شود یا اگر قرصی مصرف شده باشد هم مشخص می‌شود. هرچه باشد، پزشکی قانونی باید نظر دهد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy