Saturday, Feb 3, 2018

صفحه نخست » احمد شیخ‌زاده مشاور پیشین جمهوری اسلامی در نیویورک به سه ماه زندان محکوم شد

رادیو فرانسه، احمد شیخ‌زاده که قبلاً به عنوان مشاور نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل کار می‌کرده، در نیویورک به سه ماه زندان محکوم شد. او در ابتدا متهم بود که در چارچوب فعالیت‌های اتمی ایران ملاقات‌هایی را ترتیب داده اما سرانجام دادگاه فقط جرم تخلف‌های مالی را علیه وی منظور کرد.

روز جمعه ٢ فوریه/١٣ بهمن، یک دادگاه فدرال در نیویورک، "احمد شیخ زاده" مشاور پیشین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را به سه ماه زندان محکوم کرد. شیخ زاده که تابعیت آمریکایی هم دارد، به اتهام‌ فرار مالیاتی و نقض قوانین تحریم‌های آمریکا بازداشت شده بود. او قبلاً پذیرفته بود که ١۴٧هزار دلار جریمه بپردازد.

در این دادگاه، احمد شیخ‌زاده اتهامات وارده را رد کرد اما پذیرفت که دستمزد خود را از هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل به طور نقدی دریافت می‌کرده ولی آن را در اظهارنامۀ مالیاتی وارد نمی‌کرده است. بدین ترتیب اتهاماتی که با فعالیت‌های اتمی ایران مربوط می‌شد در دادگاه پذیرفته نشد و در نهایت شیخ‌زاده فقط به خاطر تخلف مالیاتی و نقض مقررات تحریم از طریق همکاری در ارسال پول به ایران، محکوم شد.

sheikhzadehSentenced1.jpgقبلاً دادستان‌های آمریکایی شیخ‌زاده را متهم کرده بودند که مقدمات دیدار بین یک دانشمند هسته‌ای مستقر در آمریکا را با مقامات ایرانی فراهم آورده است.

شیخ‌زاده که ۶١ سال دارد، در آخرین جلسۀ دادگاه ادعا کرد که بازپرس‌های پرونده با اتهام زدن به وی و با اعمال فشار، قصد داشته‌اند او را وادار کنند که اطلاعات مربوط به نمایندگی ایران در سازمان ملل را به آنها منتقل نماید. او پس از صدور حکم به خبرنگاران گفت که محاکمه‌اش "ناعادلانه" بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy