Tuesday, Feb 13, 2018

صفحه نخست » افزایش دوباره قیمت دلار

dollar_021218.jpgرادیو فردا، گزارش ها از تهران حاکیست که قیمت دلار در بازار ارز بار دیگر افزایش یافت و برای دقایقی به ۴۸۵۰ تومان نیز رسید. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار، به ۱۵۰ هزار تومان در هر گرم رسید که رکورد قیمت در سال جاری را شکسته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوشنبه ۲۳ بهمن، برای چندمین بار در روزهای اخیر، قیمت دلار به بالاتر از ۴۸۰۰ تومان افزایش یافت.

درهمین حال، خبرگزاری فارس نرخ دلار در روز دوشنبه را ۴۸۲۰ تومان اعلام کرد.

تسنیم در گزارش خود یکی از دلایل بالا رفتن قیمت دلار در روز دوشنبه را بالا رفتن نرخ فروش ارز در صرافی‌های بانک ها دانسته است.

براساس این گزارش، صرافی‌های بانک ها صبح روز دوشنبه نرخ فروش دلار را ۴۷۷۷ تومان اعلام کردند اما دقایقی بعد، آن را به ۴۷۹۳ تومان افزایش دادند.

در این میان، فارس از صف‌های طولانی برای خرید دلار خبر داد و نوشت که «دلالان و افراد عادی آنچنان در کنار صرافی‌های جنب پاساژ افشار و در آن میدانک معروف تجمع کرده‌اند که به سختی می‌شود از بین جمعیت عبور کرد».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دور جدید افزایش قیمت دلار از هفته گذشته آغاز شده است.

قیمت دلار آمریکا در بازار ارز ایران، در روز ۱۵ بهمن، با ۱۲۸ تومان افزایش نسبت به روز قبل، با ثبت رکوردی تازه از مرز ۴۷۸۰ تومان گذشت.

در واکنش به افزایش قیمت دلار، ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داده و حسن روحانی رئیس جمهور ایران به مردم اطمینان داده بود که دولت ذخایر کافی ارزی در اختیار دارد.

با این حال، قیمت دلار همچنان افزایش یافته است.

پیش از این، فریدون خاوند، استاد اقتصاد و کارشناس اقتصادی، به رادیوفردا گفته‌ بود بانک مرکزی ایران همواره با ترزیق ارز در بازار و با هدف کنترل تورم، قیمت دلار را به طور مصنوعی پایین نگه می‌دارد، اما وقتی تنشی در سطح داخلی یا بین‌المللی پیش می‌آید، «فنر بهای ارز» رها می‌شود و قیمت دلار جهش پیدا می‌کند.

همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت سکه تمام با افزایش ۲۵ هزار تومانی، به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای ۱۸ عیار نیز به گرمی ۱۵۰ هزار تومان رسید که رکورد قیمت درسال ۹۶ را شکست.

در این میان، محمد محمدولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، درمصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که «با توجه به شرایط فعلی، پیش‌بینی بازار طلا میسر نیست اما به هرحال، نمی‌توان انتظار بازگشت قیمت طلا به رقم هایی مانند ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان را داشت».

وی موضوعاتی چون «نوسانات شدید نرخ ارز»، «موضوعات سیاسی» و «وضعیت همسایگان ایران» را از جمله موضوعات موثر در افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر دانست.

در همین حال، روزنامه دنیای اقتصاد انتشار گزارش ها درباره درگیری‌های هوایی در سوریه را از جمله دلایل افزایش قیمت دلار ذکر کرد.

اسرائیل روز شنبه ۲۱ بهمن، پس از آنکه ابتدا از «رخنه یک پهپاد ایرانی» به حریم هوایی خود از سوی سوریه و سرنگون کردن آن خبر داد، حملات هوایی گسترده‌ای را در چند مرحله، علیه «اهداف ایرانی و سوری» در نقاط مختلف سوریه آغاز کرد. این عملیات برای چند ساعت ادامه داشت.

با این همه،‌ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، «ادعای پرواز پهباد ایرانی»‌ را «مضحک» خواند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy