Thursday, Mar 1, 2018

صفحه نخست » رضا داوری منتقد بحث "علم دینی" از دانشگاه آزاد اخراج شد

RDArdakani_022818.jpgرادیو زمانه، بعد از صادق زیباکلام قرعه به نام رضا داوری اردکانی افتاد: او که ریاست فرهنگستان علوم را به عهده دارد در نامه‌ای از بی‌نتیجه بودن تلاش۳۰ ساله برای ایجاد علوم انسانی اسلامی سخن گفته‌ بود. خبرآنلاین با انتشار توئیتی اعلام کرده که دانشگاه آزاد او را اخراج کرده است.

هفته گذشته رئیس فرهنگستان علوم را دعوت کرده بودند که در نشست «علم دینی و علوم انسانی» سخنرانی کند. رضا داوری اردکانی اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بحث علم دینی و علوم انسانی به ثمر نمی‌رسد. پنجشنبه ۱۰ اسفند خبرآنلاین اعلام کرده که رضا داوری اردکانی از دانشگاه آزاد اخراج شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شنبه ۵ اسفند در سخنانی گفته بود تلاش گروهی در کشور برای ایجاد «علوم اسلامی»، با وجود صرف هزینه بسیار، موفق نبوده و این نظرات در جامعه طرفدار ندارد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد روز گذشته در سخنانی گفته بود که استادان دو شغله دانشگاهی جای فارغ‌التحصیلان را گرفته‌اند. پیش از آن، صادق زیباکلام اعلام کرده بود که او را هم از دانشگاه آزاد اخراج کرده‌اند. زیباکلام از اخراج دیگر استادان از دانشگاه آزاد هم خبر داده بود.

فرهاد رهبر در واکنش به این اظهارات، در سخنانی که چهارشنبه ۹ اسفند در گردهمایی دو روزه معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد ایراد کرد، استادان را به اراجیف‌گویی متهم کرده بود. برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب ادعا کرده بودند که فرهاد رهبر به دلیل اختلافاتش با علی اکبر ولایتی استعفا داده است. ولایتی اما این خبر را تکذیب کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy