Monday, Mar 5, 2018

صفحه نخست » دستگیری تعدادی از معترضان به سیاست های استخدامی شرکت کشت و صنعت کارون

bazdasht.jpgخبرگزاری هرانا - تعدادی از معترضان به سیاست های استخدامی شرکت کشت و صنعت کارون بخصوص بی توجهی به ظرفیت های بومی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۶، تعدادی از از شهروندان بومی جویای کار که به نحوه‌ی استخدام در شرکت کشت و صنعت کارون و آنچه تبعیض‌های این شرکت می خوانند معترض بودند، بازداشت شده‌اند.

دهها تن از جوانان جویای کار در روستاهای حومه شهرستان دزفول روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۶، در اعتراض به بیکاری و به‌‌کارگیری نیروهای غیر بومی مقابل شرکت کشت و صنعت کارون تجمع اعتراضی برگزار کردند. پس این تجمع تعدادی از افراد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند و تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنان حاصل نشده است.

هویت چهار تن از بازداشت‌شدگان به نام‌های "حسن کثیر فرحانی"، "قاسم جمیلی"، "سامی نیسی" و "آقای نیسی" تاکنون محرز شده است.

به دنبال تداوم این تجمع در روز شنبه ۱۲ اسفندماه، ماموران نیروی انتظامی دیروز یکشنبه ۱۳ اسفند نیز مسیرهای ورودی و خروجی این روستاها را مسدود کردند و سعی بر متفرق کردن معترضان کردند.

همچنین گزارش شده است به دنبال درگیری بین نیروهای انتظامی و مردم روستای دیمچه شوشتر، یک نفر با هویت نامعلوم بر اثر تیراندازی مجروح شده است.

شرکت کشت و صنعت کارون در شهرستان شوشتر و شمال استان خوزستان قرار دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy