Wednesday, Mar 7, 2018

صفحه نخست » تجمع اعتراضی به بازداشت فرزند یک مرجع تقلید منتقد خامنه‌ای در قم + فیلم

shirazi_030718.jpgدستگیری فرزند یکی از مراجع تقلید در قم موجب اعتراض حامیان او در کربلا مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کربلای عراق شده است.

ایران اینترنشنال، پس از انتشار خبر دستگیری حسین شیرازی، فرزند یکی از مراجع تقلید توسط حکومت ایران، مقلدان او در مقابل کنسول‌گری ایران در کربلا تجمع کردند.

به گزارش کردستان ۲۴ و به نقل از نزدیکان آیت‌الله حسین شیرازی، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، هواداران آیت‌الله صادق شیرازی، مرجع تقلید شیعه عراقی، با اعتراض علیه حکومت ایران به دلیل بازداشت حسین شیرازی فرزند او، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند، نیروهای امنیتی ایران حسین شیرازی را در قم دستگیر کرده و به مکان نامعلومی انتقال دادند. با این‌که دلیل بازداشت او به طور رسمی اعلام نشده، نزدیکان او ویدیوی سخنرانی انتقادی او هم‌زمان با اعتراضات سراسری دی‌ماه امسال را دلیل احتمالی این بازداشت دانسته‌اند.

گروهی از طرفداران و مقلدان این مرجع تقلید، از جمله تعدادی روحانی در اعتراض به بازداشت فرزند او در مقابل کنسولگری ایران در کربلا جمع شده و به سردادن شعارهایی پرداختند. آنان با اعتراض به حکومت ایران، ضمن تاکید بر ایستادن در مقابل «تلاش برای تجاوز به مقدسات‌»، هشدار دادند که «آمده‌ایم نه بگوییم به فرعون، نه به ظالم و نه به جاهل».

حسین شیرازی که از منتقدان حکومت مذهبی ایران است، اخیرا طی یک سخنرانی ولی فقیه را به «فراعنه مصر» تشبیه کرده بود.او گفته بود که «جایگاه ولایت فقیه با جایگاه فراعنه قدیم مصر به دلیل این‌که آنان خود را از هر گونه انتقاد و پاسخگویی فارغ می‌دانستند، یکی است». او هم‌چنین با تاختن به سیاست‌های جمهوری اسلامی گفت: «الان اگر بخواهند آبروی یک نفر را ببرند با او چکار می‌کنند؟ می‌گویند ضد ولایت فقیه است؛ ... ، به خدا سوگند ولایت فقیه همان "من خدای برتر تو هستم" و نه چیزی دیگر». او در بخش دیگری از این سخنرانی می‌گوید که «ولایت فقیه یعنی تو عبد هستی، در دنیای امروز حالا اگر فرعون هم چنین حرفی می‌زد عجیب بود».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

حسین شیرازی از نوادگان میرزای شیرازی‌ است که در دوران حکومت قاجار «فتوای تنباکو» را صادر کرد. آیت‌الله صادق شیرازی پدر حسین شیرازی، به «شورای رهبری مراجعان تقلید» و نه ولایت فقیه معتقد بود.

خانواده این روحانی برجسته شیعی همواره منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی بوده ومعتقد به جدایی دین از سیاست هستند.

سخنانی که گفته می شود منجر به بازداشت حسین شیرازی شد:

اما برخی از رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان در ایران، از این مرجع تقلید به عنوان «مروج تشیع از نوع انگلیسی» یاد می‌کنند. طرفداران و مقلدان آیت‌الله شیرازی اما معتقدند که او و پیروانش به خاطر مواضع مستقل و انتقادی از حکومت اسلامی ایران زیر فشارهای متعددی قرار گرفته‌اند.

هنوز مسؤولان جمهوری اسلامی ایران واکنشی به این اعتراض‌ها نشان نداده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy