Thursday, Mar 8, 2018

صفحه نخست » گزارش وال استریت جورنال:‌ هنوز خبری از رشد نفتی ایران نیست

wsj_oil_030818.jpgصدای آمریکا، قرار بود صنایع نفت و گاز ایران پس از توافق هسته ای اوج بگیرد. در عوض یکی از بزرگترین بخش های انرژی جهان دچار پژمردگی شده است.

روزنامه وال استریت جورنال در گزارشی نوشت: شرکت های بین المللی نفتی در سایه تهدید دولت ترامپ به لغو توافق هسته ای ایران و اعمال دوباره تحریم ها در حاشیه ایستاده اند.

مقام های ایران پیش بینی می کردند در نتیجه برجام تا کنون سالی ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی تازه در بخش نفت و گاز ایران صورت گرفته باشد. اما تا کنون فقط یک میلیارد و سیصد میلیون دلار عمدتا توسط چین طی دو سال تزریق شده است.

پس از یک افزایش اولیه، ظرفیت تولید نفت ایران در سه میلیون هشتصد و پنجاه هزار بشکه در روز در جا می زند. قرارداد یک میلیارد دلاری توتال فرانسه که در روز انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری امضا شد، تنها قراردادی است که اجرا خواهد شد.

پژو، خودروسازی فرانسه، و هواپیماسازی بوئینگ راه هایی برای معامله با ایران پیدا کرده اند، اما بخش انرژی عقب مانده است. علت این امر این است که سرمایه گذاری در حوزه انرژی چند میلیارد دلاری و چند ساله است و توجه دولت آمریکا را جلب می کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

تندروها در ایران مخالف سرمایه گذاری خارجی هستند و سعی کرده اند علیه طرح های حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، برای جلب نظر شرکت های نفتی عمل کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy