Monday, Mar 12, 2018

صفحه نخست » قطع پخش زنده دادگاه تلویزیونی: درویش گنابادی، محمد ثلاث اتهام قتل عمد خود را رد کرد

daravish-court232.jpgرادیو زمانه، محمد ثلاث که متهم به رانندگی اتوبوسی است که نیروهای انتظامی را زیر گرفته، در دادگاه تلویزیونی اعلام کرد «هیچ کدام از اتهامات انتسابی را قبول ندارم».

اولین جلسه رسیدگی به پرونده درگیری‌ نیروهای امنیتی با دراویش گنابادی در خیابان گلستان پاسداران و کشته‌شدن سه مأمور نیروی انتظامی یکشنبه ۲۰ اسفند در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. این دادگاه قرار بود مستقیماً از تلویزیون پخش شود، اما پس از مدتی به یکباره قطع شد.

محمد ثلاث در دفاع از خود گفته «نیروی انتظامی باید نظم را برقرار کند نه به کسانیکه ذکر الله می‌گویند با باتوم ضربه بزند... ایراد از نیروی انتظامی است که به آنها آموزش نداده چرا که تا به ما می‌رسند حمله می‌کنند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این متهم هر چند پذیرفته که راننده اتوبوس مذکور بوده اما با اشاره به شکستگی سر و دنده‌هایش گفته این ضربات او را عصبی کرده بود و خون صورتش را پوشانده بود: «از اتوبوس که آمدم بیرون روی سرم ریختند و همه دنده‌هایم خرد شده است. من در آن لحظه هیچ چیزی را نمی‌دیدم و حتی جلویم را نمی‌دیدم».

او همچنین اضافه کرد که «مدتی جزو دارویش بودم ولی درویش نیستم».

در کیفرخواستی که علیه محمدثلاث صادر شده، او به سه فقره قتل عمد و اخلال در نظم عمومی متهم است.

رحیم ایزدیاری، وکیل تسخیری حاضر در دادگاه در دفاع از محمد ثلاث گفته متهم صرفاً برای تهدید و پراکنده‌کردن ماموران اتوبوس را هدایت کرده است و فکر نمی‌کرده که به مأموران آسیب برسد.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرده «حکم پرونده راننده اتوبوس خیابان گلستان هفتم ظرف ۷ روز صادر می‌شود».

به گفته این مقام مسئول خانواده هر سه مأمور کشته‌شده نیروی انتظامی برای متهم درخواست قصاص کرده‌اند.

اتهامات علیه محمد ثلاث درحالی بیان می‌شود که منابع نزدیک به دراویش گنابادی از دستگیری او پیش از درگیری میان نیروهای نظامی و دراویش گنابادی در خیابان پاسداران خبر داده‌ بودند.

محمد ثلاث یکم اسفند امسال به همراه صدها تن دیگر از دراویش گنابادی پس از اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی دستگیر شد. او پیشتر هم سال ۸۴ در جریان اعتراضات علیه تخریب مسجد دراویش در قم مدتی در بازداشت بود.

تصاویر منتشر شده از درگیری نیروهای امنیتی و لباس شخصی با دراویش معترض در خیابان گلستان هفتم، نشان‌دهنده خشونت ماموران دولتی و مجروح شدن دراویش است.

فرهاد نوری،‌ مدیر مجذوبان نور درگفت‌وگو با زمانه از خبرسازی، جعل تصویر برای لاپوشانی شکنجه دراویش گنابادی بازداشتی در حین بازجویی و اعلام تدریجى اسامی کشته‌شدگان خبر داده است.

به گزارش پایگاه مجذوبان نور، ارگان خبری دراویش گنابادی، بسیاری از دراویش به‌رغم جراحت شدید و وضعیت جسمانی نامناسب به زندان منتقل و از درمان آنان جلوگیری شده است.

تصاویر منتشر شده از محمد ثلاث نیز نشان می‌دهد که او بر تخت بیمارستان در حالیکه به سختی می‌تواند حرف بزند، می‌گوید که راننده اتوبوسی بوده که به سمت ماموران پلیس حرکت کرد. سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که سه تن از ماموران پلیس بر اثر این حادثه کشته شدند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران و محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفند با خانواده یکی از کشته شدگان دیدار کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy