Wednesday, Mar 21, 2018

صفحه نخست » می گویند بگذارید شاد باشیم، شادی را عبور از خطوط قرمز خدا می دانند، این شادی کاخ سفیدی است

ahadi_032118.jpgعضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شادمانی که باعث شود انسان از خطوط قرمز خدا بگذرد، شادی یی از نوع اهالی کاخ سفید است.

به گزارش انتخاب؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی سه شنبه شب در آیین شب شهادت امام هادی (ع) و آغاز سال نو در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) در طرقبه افزود: چند سالی است که کاخ سفید هم مراسم نوروز را برپا می کند و در کاخ سفید که حقیقتا کاخ سیاه است، سفره هفت سین پهن می کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

وی بیان کرد: اما مردم ایران زمان تحویل سال و آغاز نوروز را در جوار حرم مطهر رضوی یا بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر کشور حضور پیدا می کنند و در این اماکن مقدس تحویل سال را جشن می گیرند.

وی اظهار کرد: پیام حضور مردم در جوار امامزادگان و اماکن مقدس این است که نوروزشان با محبت اهل بیت (ع) گره خورده و جدای از دین نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: تفاوت نوروز مسلمانان ایرانی با نوروز اهالی کاخ سفید آن است که آنان نوروز را بی خدا می بینند اما مسلمانان ایرانی نوروز گره خورده با خدا را قبول دارند و در جوار امام رضا (ع) یا امامزادگان به نوروز عشق می ورزند و این پیام بسیار مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اظهار کرد: این حضور به معنای آن است که دیگر نوروز کسی در جوار امامزادگان با گناه مخلوط نمی شود و معصیت نمی کند و شادی خود را همراه با دینداری و دوری از معصیت می داند.

وی اظهار کرد: برخی می گویند، بگذارید شاد باشیم و این شادی را عبور از خطوط قرمز خدا می دانند، اما شادی از دیدگاه ما، شادی یی است که در آن گناه و معصیت نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: اگر سالروز شهادت آن امام بزرگوار با روز اول نوروز و رسم دید و بازدید ایرانیان همزمان شده، انجام صله رحم اشکالی ندارد اما باید حرمت امام هادی (ع) حفظ شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy