Monday, Mar 26, 2018

صفحه نخست » عبدالفتاح سلطانی به‌طور موقت به اعتصاب غذای خود پایان داد

Abdolfatah_Soltani.jpgرادیو زمانه ـ عبدالفتاح سلطانی، وکیل دربند که از اول سال جاری در اعتراض به اعمال تبعیض دست به اعتصاب غذا زده بود، با درخواست ۳۶۰۰ تن از وکلا و فعالان مدنی و سیاسی اعتصاب غذای خود را تا ۳۱فروردین متوقف کرد.

عبدالفتاح سلطانی دوشنبه ۶ فروردین، در ششمین روز اعتصاب غذای خود در زندان اوین با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که اعتصاب خود را از ساعت ۱۴ دوشنبه تا ۳۱ فروردین متوقف می‌کند.

۳۶۰۰ تن از وکلا و فعالان مدنی و سیاسی از عبدالفتاح سلطانی خواسته بودند اعتصاب غذای خود را متوقف یا تعلیق کند.

عبدالفتاح سلطانی ۲۹ اسفندماه در نامه‌ای از «تبعیض‌های ناروای حاکم بر زندان» نوشته و گفته بود «عده‌ای از زندانیان از جمله رانت‌خواران، اختلاس‌گران و وابستگان به قدرت از امتیازاتی برخوردار هستند که برای بسیاری از زندانیان عادی و (سیاسی - عقیدتی) در نظر گرفته نمی‌شود.»

رد اعاده دادرسی، لغو حق مرخصی در ایام نوروز و به‌ویژه محروم ماندن از حق قانونی آزادی مشروط ازجمله مواردی است که سلطانی به آن‌ها معترض است.

او نوشته بود که برخلاف میل باطنی خود در اعتراض به این قبیل «رفتارهای ناعادلانه و تبعیض‌آمیز» از نخستین روز سال ۱۳۹۷ دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

سلطانی همچنین اعلام کرده بود که مسئولیت پیامدهای این اعتصاب غذا با حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی، صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات دستگاه اجرایی و قضایی جمهوری اسلامی است.

در نامه ۳۶۰۰ تن از وکلا و فعالان مدنی و سیاسی خطاب به عبدالفتاح سلطانی آمده بود: «به همه ما و همه دوستداران خود و جامعه این امید را عیدی دهید که هنوز فرصتی برای تلاش‌های ما هست. بگذارید با امیدی دوباره، تلاش‌هایی هر چند تکراری اما استوارتر در این بازه زمانی، از سر گرفته شود.»

آن‌ها از این وکیل زندانی خواستند که دست‌کم تا پایان فروردین‌ سال جاری، اعتصاب غذا را متوقف و معلق کند.

عبدالفتاح سلطانی در پاسخ به این نامه ضمن پذیرش درخواست آن‌ها ابراز امیدواری کرد که با جوی بی‌تنش، وکلا، حقوقدانان، نمایندگان مجلس، رؤسای کانون وکلای دادگستری مرکز، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و سایر فعالان مدنی و سیاسی بتوانند «اجرای عدالت و احقاق حق» را پیگیری کنند.

این وکیل دادگستری که هفتمین سال حبس خود را پشت سر می‌گذارد، آخرین بار ۲۱ تا ۲۹ بهمن‌‌ماه سال گذشته به مرخصی آمد اما مرخصی کوتاه او تمدید نشد و برای ادامه حبس خود راهی زندان اوین شد.

عبدالفتاح سلطانی آخرین بار در تاریخ ۱۹ شهریور سال ۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب دستگیر و در دادگاه بدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر» و «تحصیل مال حرام» به ۱۸ حبس با تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

این حکم دو بار، یک بار در دادگاه تجدید نظر و بار دوم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی شکسته شد: دادگاه تجدید نظر او را به ۱۳سال حبس محکوم کرد و با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴، حکم ۱۳ سال حبس به ۱۰ سال کاهش یافت. محرومیت او از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy