Tuesday, Mar 27, 2018

صفحه نخست » یک سال حبس تعزیری برای دختر خیابان انقلاب، مریم شریعتمداری

Maryam_Shariatmadari.jpgرادیو زمانه ـ شعبه ۱۰۹۱ دادگاه کیفری دو تهران، مریم شریعتمداری - یکی از دختران خیابان انقلاب - را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. مسئولان قضایی این حکم را ۵ فروردین ۹۷ به نسرین ستوده، وکیل او ابلاغ کرده‌اند.

این دومین حکمی است که برای بازداشت شدگان در پرونده دختران خیابان انقلاب صادر شده است. سرین ستوده با تاکید بر اینکه اعتراض زنان به این شکل پابرجا خواهد ماند، گفته: «من فکر می‌کنم اعتراض به حجاب اجباری با این نوع احکام غیرعادی و خارج از موازین قانونی و قضایی قابل فرونشاندن نیست.»

عباس جعفری دولت‌آبادی ۱۷ اسفند گذشته اعلام کرد که یکی از دختران خیابان انقلاب «به اتهام تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی» به ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

دادستان تهران درباره نام دختر خیابان انقلاب که به دو سال زندان محکوم شده سکوت کرد اما خبرگزاری آلمان گزارش داد که احتمالا دختر خیابان انقلابی که به دو سال زندان محکوم شده نرگس حسینی است.

نرگس حسینی، ۳۲ ساله اهل کاشان ۹ دی در یک حرکت اعتراضی روسری خود را از سر برداشت و آن را بر سر چوبی به شکل پرچم بالا برد. مأموران امنیتی بلافاصله او را بازداشت کردند و پس از صدور وثیقه سنگین پانصد میلیون تومانی او را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.

نسرین ستوده گفته بود نرگس حسینی در دادسرا هم حاضر نشد ابراز پشیمانی بکند و اعلام کرد به حجاب اجباری اعتراض دارد و نشان دادن اعتراض را حق قانونی خودش می‌داند و علیرغم این که در شرایط سختی در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود، حاضر به اظهار پشیمانی نشد. او در مقابل وثیقه ۵۰۰ میلیونی هم گفته بود توانایی تأمین آن را ندارد و چون خود را بی‌گناه می‌داند حتی در صورت توانایی هم حاضر به تأمین نیست.

دادستان تهران با انتقاد از «تعلیق ۲۱ ماه از مجازات [نرگس حسینی] برای مدت پنج سال» گفته بود «تعلیق حکم دادگاه در امور منافی عفت برخلاف بند پ ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی است و دادستانی تهران پیگیر نقض این حکم» است.

جعفری دولت‌آبادی به پرونده ویدا موحد نخستین دختر خیابان انقلاب نیز اشاره کرده بود. او ادعا کرده بود که او زیر نظر روانپزشک تحت درمان است.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند که دختران خیابان انقلاب یا فریب‌خورده‌اند یا اینکه مواد صنعتی مصرف می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy