Thursday, Mar 29, 2018

صفحه نخست » محکومیت حملات موشکی حوثی ها در شورای امنیت

Yemen_Moushak.jpgبی بی سی ـ شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات موشکی شبه نظامیان حوثی به شهرهای عربستان سعودی را به شدت محکوم کرده است.

پانزده عضو شورای امنیت همچنین در بیانیه خود که چهارشنبه منتشر شد، از نقض تحریم تسلیحاتی یمن انتقاد کردند.

ارتش عربستان سعودی از انهدام سه موشک بالستیک بر فراز ریاض در نیمه شب یکشنبه خبر داده است. این حمله یک کشته و دو زخمی بر جا گذاشت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

همچنین بنا بر گفته مقام‌های عربستان، دفاع هوایی این کشور موشک‌های شلیک شده حوثی‌ها به شهرهای جنوبی نجران، جازان و خمیس مشیط را هدف قرار داده است.

شورای امنیت در بیانیه خود از احتمال ادامه چنین تحرکاتی از سوی حوثی‌ها ابراز نگرانی کرد.

عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان، روز گذشته ایران و گروه حزب الله در لبنان را عامل این حملات نامید.

سرتیپ یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در واکنش به اتهام‌های عربستان گفته است که راه‌های ارسال سلاح به یمن مسدود است و چنین امکانی وجود ندارد.

بیانیه شورای امنیت از هیچ کشوری به عنوان ناقض تحریم‌های یمن نام نبرده است اما کارشناسان سازمان ملل متحد دو ماه پیش ایران را در رابطه به دستیابی حوثی‌ها به موشک‌های بالستیک به نقض تحریم تسلیحاتی یمن متهم کردند.

ماه گذشته روسیه مانع از تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل متحد شد که ایران را به خاطر نقض تحریم‌های یمن هدف انتقاد قرار می‌داد.

در بیانیه شورای امنیت همچنین نسبت به وخیم تر شدن وضع انسانی در یمن به خاطر ادامه جنگ داخلی در این کشور ابراز نگرانی شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy