Saturday, Mar 31, 2018

صفحه نخست » بانکدار ایرانی‌تبار مشهور به «پسر بیل گیتس ایرانی» در دادگاه آمریکا

iranianBillGates_033118.jpgرئیس ایرانی‌-آمریکایی بانکی در جمهوری مالت، که حدود ده روز پیش در ایالات متحده به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شد، این اتهام را رد کرده و می‌گوید بی‌گناه است. دادستان‌های آمریکا او را پسر «بیل گیتس» ایران می‌نامند.

علی صدر هاشمی نژاد، رئیس ۳۸ ساله بانک پیلاتوس، دوشنبه هفته گذشته در ایالت ویرجینیا بازداشت و دادخواستی علیه او بابت مشارکت در دور زدن تحریم‌های ایران به دادگاه فدرال نیویورک ارسال شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی روز چهارشنبه در جلسه دادگاه منتهن حاضر شد و در برابر قاضی باربارا موزس قرار گرفت و اتهام‌های مطرح شده علیه خود را رد و ادعای بی‌گناهی کرد.

وکیل مدافع او نیز خواستار آزادی موکلش به قید وثیقه شد که قاضی موزس، با این استدلال که ثروت و ارتباطات گسترده آقای صدر هاشی نژاد احتمال فرار او را افزایش می‌دهد، با آن مخالفت کرد.

علی صدر هاشمی نژاد، که به گفته خبرگزاری بلومبرگ دادستان‌های آمریکا او را پسر «بیل گیتس» ایران می‌نامند، متهم به انتقال بیش از ۱۱۵ میلیون دلار با اتکا به نظام مالی آمریکا به ایران است.

وی، که با ایجاد شبکه‌ای از شرکت‌های صوری سعی در پنهان کردن معاملات تجاری خود با ونزوئلا داشت، به توطئه برای فریب آمریکا، نقض تحریم‌های ایران، کلاهبرداری و پولشویی متهم شده است.

به گزارش بلومبرگ، خانواده صدر مدیریت گروه مالی «استراتوس» با فعالیت های اقتصادی بین المللی را بر عهده دارد که یک پروژه بزرگ در ونزوئلا برای احداث هزاران واحد مسکونی را در دست دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy