Thursday, May 3, 2018

صفحه نخست » بازداشت یک شهروند ایرانی-بریتانیایی دیگر در تهران

iranUK_050318.jpgایران اینترنشنال، طبق برخی گزارش‌ها از داخل ایران، ماهان عابدین، شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی که در رسانه‌های فارسی و انگلیسی به عنوان تحلیل‌گر مسائل امنیتی فعالیت داشت، در تهران بازداشت شده است.

خبر دقیقی از تاریخ دستگیری عابدین و همچنین نهادی که وی را دستگیر کرده در درست نیست.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی عابدین را به عنوان فردی نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی و توجیه کننده سیاست‌های حکومت ایران می‌شناختند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

عابدین در برخی از نوشته‌هایش خود را به عنوان مدیر گروه پژوهشی «مشاوره دایسارت» (Dysart Consulting) مستقر در بریتانیا معرفی کرده است.

گفته می‌شود که او در حال نگارش کتابی با عنوان «برآمدن دوباره ایران: ظهور و ظهور دولت شیعه» برای انتشار توسط انتشارات «هرست» در لندن بود. طبق برخی گزارش ها، همزمان با انتشار خبر دستگیری ماهان عابدین، او طی یک مکالمه تلفنی به ناشر کتابش در بریتانیا گفته است که دچار برخی مشکلات خانوادگی شده و فعلا با او در تماس نباشد.

پیش از دستگیری این شهروند دوتابعیتی، ارس امیری همکار شورای فرهنگی بریتانیا، عباس عدالت استاد علوم کامپیوتر و ریاضیات در دانشگاه امپریال‌کالج لندن و همچنین کاوه مدنی استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن و معاون سابق سازمان محیط زیست از جمله کسانی بودند که توسط نهادهای امنیتی در ایران بازداشت شدند.

در حالی که کاوه مدنی ایران را ترک کرده است، عباس عدالت و ارس امیری در حال حاضر همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy