Monday, Jun 18, 2018

صفحه نخست » ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی: خارج کردن حوثی‌ها از الحدیده راه قاچاق اسلحه ایرانی را به یمن می‌بندد

Turky_El_maleki.jpgالعربیه ـ سرهنگ ستاد ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن، دوشنبه ۱۸ ژوئن با بیان این که خارج شدن بندر الحدیده از تصرف حوثی‌ها، راه قاچاق اسلحه ایرانی به آن‌ها را خواهد بست، گفت که شبه‌نظامیان حوثی به ویژه در جریان نبرد الحدیده «از راه تبلیغات دروغین» تلاش می‌کنند بر تلفات خود سرپوش بگذراند.

المالکی در کنفرانس خبری خود تاکید کرد که شبه‌نظامیان حوثی، تلفات سنگینی در دو جبهه صعده و الحدیده متحمل شدند.

سخنگوی ائتلاف عربی ادامه داد که مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تلاش می‌کند حوثی‌ها را به خروج از بندر الحدیده متقاعد کند «اما شبه‌نظامیان حوثی همچنان به لج بازی ادامه می‌دهند».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

المالکی تاکید کرد: «آزاد سازی شهر الحدیده و بندر آن، حق طبعی دولت یمن بر پایه قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه ۲۲۱۶ شورای امنیت است». او افزود: «آزاد سازی بندر الحدیده باعث قطع شدن دست‌های ایران و متوقف شدن قاچاق اسلحه ایرانی به حوثی‌ها می‌شود. همچنین به رساندن کمک‌های بشر دوستانه کمک خواهد کرد».

المالکی گفت: «نیروهای دولت قانونی یمن در آستانه کنترل کامل فرودگاه الحدیده هستند». او به حملات گسترده هوایی ائتلاف عربی به فرودگاه الحدیده هم اشاره کرد.

در همین زمینه، المالکی تاکید کرد: «ورود کمک‌های بشر دوستانه از راه الحدیده و تمام مناطق یمن با وجود عملیلت نظامی ادامه دارد. ائتلاف هم به صدور مجوزهای دریایی، زمینی و هوایی برای ورود به یمن ادامه می‌دهد».

از سوی دیگر المالکی تاکید کرد که ارتش یمن، در آستانه تکمیل محاصره استان صعده قرار دارد و شبه‌نظامیان حوثی تلفات سنگینی در این جبهه متحمل شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy