Tuesday, Jul 10, 2018

صفحه نخست » محمد بسته‌نگار فعال ملی - مذهبی و داماد آیت الله طالقانی درگذشت

Mohammad_Bastehnegar.jpgالعربیه ـ محمد بسته‌نگار فعال ملی مذهبی و داماد آیت الله سید محمود طالقانی از روحانیون برجسته ایرانی، دوشنبه ۹ ژوئیه موافق با ۱۸ تیرماه درگذشت.

رسانه‌های ایرانی دلیل درگذشت بسته‌نگار را بیماری اعلام کردند.

بسته‌نگار که سابقه مبارزه با نظام شاه سابق ایران و زندان در این راه را در کارنامه خود دارد، در دوره جمهوری اسلامی هم به زندان افتاد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

محمد بسته نگار، در روزهای انقلاب ایران همراه با نهضت آزادی در بسیاری از فعالیت‌های انقلابی حاضر می‌شد. اما پس از اینکه دولت موقت توسط مهندس بازرگان تشکیل شد و بسیاری از همراهان او وارد دولت شدند، از ورود به حکومت و دولت اجتناب کرد و از سال ۱۳۵۸ شمسی فعالیت سیاسی خود را مستقل از هر گروه رسمی آغاز کرد.

نام محمد بسته نگار را در بسیاری از اطلاعیه‌های همکیشان و همفکران ملی مذهبی‌اش می‌توان دید. او در تمام این سالها در بزرگداشت محمود طالقانی، علی شریعتی و مهدی بازرگان همیشه حضور فعال داشته است.

بسته‌نگار برای بزرگداشت مراسم شریعتی از نظریه پردازان انقلاب ایران از سال ۱۳۷۳ شمسی فعالیتی را در حسینیه ارشاد آغاز کرد که این برنامه از آن سال تا به امروز همواره برگزار می‌شود.

محمد بسته‌نگار یکی از امضاکنندگان بیانیه ۹۰ امضائی بود که در سال ۱۳۶۹ شمسی در اعتراض به وضعیت کشور صادر شد و پس از صدور آن بیانیه ۲۳نفر از امضا کنندگان دستگیر و زندانی شدند.

سال در ۶۰ سال گذشته تلاش می‌کرد تا مراسم نماز عیدفطر را به طور جداگانه و با شرکت گروهی از نیروهای ملی مذهبی برگزار کند، دستگیر و پس از مدتی آزاد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy