Wednesday, Jul 11, 2018

صفحه نخست » کرواسی برای اولین بار به فینال جام جهانی رفت

wc_071118.jpgگل طلایی مانژوکیچ برابر انگلیس در وقت‌های تلف شده کروات‌ها را برای نخسین بار به فینال جام جهانی رساند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کرواسی نمایش مقتدرانه‌ای در مرحله گروهی جام جهانی با کسب سه برد متوالی برابر نیجریه، آرژانتین و ایسلند داشت ولی در دو مسابقه اخیر مرحله حذفی به سختی و در ضربات پنالتی به ترتیب توانست مقابل دانمارک و روسیه نتیجه بگیرد و در مرحله نیمه نهایی حاضر شود؛ شاگردان زلاتکو دالیچ در حالی برای رسیدن به فینال مقابل انگلیس قرار گرفته‌اند که سه شیرها در شرایط فنی و روحی خوبی هستند و امید دارند بعد از سال 1966 ، دومین بار تجربه فینالیست شدن را به دست بیاورند.

کروات‌ها در پنج مسابقه اخیر گروهی و دور حذفی به برتری رسیده‌اند ولی انگلیس بعد از دو برد در دیدارهای ابتدایی خود در جام جهانی مقابل تونس و پاناما، آخرین بازی مرحله گروهی را (احتمالا) عمدا به بلژیک واگذار کرد تا مسیر راحت‌تری برای رسیدن به فینال داشته باشد که به نظر می‌رسد اقدام آنها جواب داده و گرت ساوت‌گیت بعد از برتری تیمش برابر کلمبیا و سوئد، امشب به دنبال پیروزی مقابل کرواسی است تا راهی فینال شوند.

شرح گل


کرواسی صفر - انگلیس 1 (دقیقه 5: کیرن تریپر): خطایی که مودریچ در پشت محوطه جریمه روی دله آلی مرتکب شده بود را کیرن تریپر با شوت فنی استثنایی به کنج دروازه کرواسی و دور از دستان سوباسیچ فرستاد تا انگلیس خیلی زود با یک گل پیش بیافتد.

کرواسی 1 - انگلیس 1 (دقیقه 68: ایوان پریشیچ): سانتر دقیق ورسالیکو از جناح راست زمین با ضربه عالی و نمایشی پریشیچ از محوطه 6 قدم وارد دروازه انگلیس شد تا کروات را به تساوی برساند.

کرواسی 2 - انگلیس 1 (دقیقه 109: ماریو مانژوکیچ): ارسال پیواریچ از جناح چپ با دفع ناقص پیواریچ همراه شد که پاس پریشیچ با ضربه سر به پشت مدافعان انگلیس را مانژوکیچ با فرار عالی و ضربه تک ضرب تبدیل به گل کند.

بهترین بازیکن
ایوان پریشیچ، وینگر چپ کروات‌ها ستاره زمین در دیدار کرواسی و انگلیس بود که یک گل زیبا روی ارسال ورسالیکو به ثمر رساند و پاس گل دوم تیمش را هم در وقت‌های اضافه با ضربه سر به مانژوکیچ داد تا مرد برتر مسابقه لقب بگیرد.
سیمه ورسالیکو نیز در دیدار اخیر کرواسی برابر روسیه به دلیل مصدومیت تعویض شد و مشخص نبود در بازی امشب تیمش مقابل انگلیس حضور داشته باشد ولی این مدافع راست کروات‌ها به این مسابقه مهم رسید و بهترین نمایش را داشت که سانتر عالی او روی گل اول که تبدیل به پاس گل شد، کرواسی را از باخت نجات داد و در ادامه هم یک توپ از روی خط دروازه بیرون کشید تا در نهایت تیمش کار را به وقت‌های اضافه بکشاند و در برد تیمش ایفای نقش کند.

اتفاق ویژه


تیم ملی کرواسی با هدایت زلاتکو دالیچ و نمایشی که بازیکنان سخت‌کوش این تیم داشتند، نتیجه‌ای به یادماندنی گرفت و بعد از سال 1998 که نتوانسته بود به فینال جام جهانی صعود کند، امشب در استادیوم لوژنیکی مسکو با پیروزی برابر انگلیس، برای نخستین بار به دیدار نهایی این مسابقات راه یافت تا همچنان به شگفتی‌سازی خود ادامه دهد.


کروات‌ها بعد از آنکه در دو بازی اخیرشان در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی جام جهانی به سختی و در ضربات پنالتی برابر دانمارک و روسیه به برتری رسیده بودند، امشب توانستند در وقت‌های تلف شده کار انگلیس را تمام کنند و با برتری 2 بر یک راهی فینال شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy