Sunday, Jul 15, 2018

صفحه نخست » محسنی اژه‌ای: متهم پرونده ثامن الحجج از ابتدای تشکیل پرونده متواری بوده است

Egehei.jpgتسنیم - حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه یکصدوبیست و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود سعودی‌ها ۱۳ نفر را برای اخلال در بازار ارز به داخل ایران فرستادند، اظهار کرد: اینکه سعودی‌ها با اسرائیل و آمریکا علیه ما کار می‌کند، هیچ بحثی نیست اما اینکه ۱۳ نفر را داخل کشور فرستاده‌اند، اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه پیش قدم می‌شود که لایحه‌ای برای رسیدگی در زمان جنگ اقتصادی ارائه کند یا خیر گفت: معتقدم در پرونده‌های خاص، نسبت به زمان و چگونگی رسیدگی، نیاز به اصلاح قانون داریم ضمن اینکه معتقدم دادگاه‌ها باید علنی پخش شود. ما الان دادگاه علنی داریم و دادگاه ثامن علنی است اما پخش نمی‌شود و اجازه پخش وجود ندارد. برای پخش علنی پیشنهاد دادیم که امیدواریم مجلس هم همکاری کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات روحانی مبنی بر اینکه اگر می‌خواهیم آمریکا را شکست دهیم باید فضا را باز کنیم و دیدگاه قوه قضاییه در این ارتباط چیست گفت: این جمله مبهم و کلی است و چون نمی‌دانم چه مفهومی در ذهن گوینده و شما است، الان جوابی ندارم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود ابهامات بسیار زیادی در این پرونده از جمله فرار متهم ردیف سوم این پرونده و اینکه چه وثیقه‌ای از این فرد گرفته شده است اظهار کرد: از زمانی که این پرونده تشکیل شده، این متهم نبوده و هیچ وقت احضار نشده و کیفرخواستش هم غیابی است و الان هم معلوم نیست در داخل کشور هست یا خیر و از ابتدای امر دسترسی به وی پیدا نشده است و کیفرخواستی هم که درباره این فرد صادر شده، غیابی است.

وی گفت: بانک مرکزی معتقد است چون مجوزی صادر نکرده، وظیفه نظارت نداشته اما برخی معتقدند چون بانک مرکزی وظیفه نظارت بر مسائل پولی و بانکی را داشته، باید وارد می‌شد و نظارت و شکایت می‌کرد. بانک مرکزی زمان آقای بهمنی می‌گفتند که ما بر اساس وظیفه کلی خود باید بر اینها نظارت کنیم. گفتند که می‌خواهیم ساماندهی کنیم. اعلام کردند که هر کس می‌خواهد به صورت فردی یا تجمیعی که شرایط بانک و موسسه را دارد، می‌تواند ثبت نام کند. اینها آمدند یک مجوزی دادند و زمان تعیین کردند که در فلان مقطع زمانی باید تکلیف خود را تعیین کنند و مجوز موسسه یا بانک ندادند. متاسفانه بانک مرکزی به طور جد موضوع را پیگیری نکرد و اینها هم کار خود را گسترش دادند. آیا بانک مرکزی باید به همین مقدار بسنده می‌کرد یا باید جدی تر وارد می‌شد و شکایت می‌کرد و به میدان می‌آمد؟

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در زمان آقایان بعدی، بانک مرکزی جدی تر وارد شد و شکایت کرد و برخی موسسه و بانک شدند و در طول یکسال اخیر گرچه اقدامات به نتیجه مطلوب نرسیده اما انصافا کار بسیار سنگینی صورت گرفته است. همین ثامن الحجج حدود یک میلیون و ۲۶۷ هزار حساب سپرده داشت. قریب به اتفاق اینها تسویه شده و الان حدود ۵ هزار سپرده باقی مانده است که اگر تا یک میلیارد بنا به گزارش بانک مرکزی از هفته جاری پرداخت شود، از این تعداد هم کمتر می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان مجلس گفته پرونده ۳۰ هزار برگی بنیاد شهید به قوه قضاییه رفته اما رسیدگی نشده است اضافه کرد: اگر منظورتان گزارش تحقیق و تفحص مجلس است، الان به خاطر ندارم که کیفرخواست صادر شده است یا خیر.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر شکایت دیده بان شفافیت از رئیس بانک مرکزی گفت: پرونده در حال رسیدگی است و در این خصوص پرونده تشکیل شده اما هنوز به مرحله قرار نرسیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy