Thursday, Aug 30, 2018

صفحه نخست » اسرائیل بار دیگر ایران را تهدید کرد + واکنش ظریف

Netanyahoo.jpgیورونیوز ـ اسرائیل بار دیگر روز چهارشنبه تهدیدات خود علیه ایران، مبنی بر حمله به مواضع نظامی ایرانی‌ها در سوریه و حمله به مواضع ارتش بشار اسد در جنوب این کشور را تکرار کرد.

این تهدیدات پس از انتشار خبر توافق تهران و دمشق برای ادامۀ همکاری‌های نظامی تکرار شد.
وابسته نظامی ایران در سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که مشاوران نظامی کشورش در چهارچوب یک توافقنامۀ همکاری دوجانبه پس از جنگ نیز در سوریه باقی خواهند ماند.

بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان مراسم نام‌گذاری یکی از تاسیسات هسته‌ای این کشور به نام شیمون پرز گفت: «نیروهای امنیتی اسرائیل با قدرت تمام با تلاش‌های ایران در پیاده سازی نیروهایش و انتقال سیستم‌های پیشرفتۀ جنگی به سوریه برخورد خواهند کرد... هیچ توافقی میان سوریه و ایران، ما را متوقف نخواهد کرد.»

مطالب بیشتر در یورونیوز

ییسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل نیز اعلام کرد: «توافق بشار اسد و ایران، آزمونی برای اسرائیل است. واکنش ما روشن و صریح است. ما به ایران اجازه نخواهیم داد تا در سوریه حضور نظامی داشته باشد... ما در سوریه با تمام توان خود با هر هدف ایرانی که اسرائیل را تهدید کند همچنین اگر نیروی هوایی ارتش سوریه علیه ما وارد عمل شود، مقابله خواهیم کرد.»

ظریف تهدید نتانیوهو علیه ایران را «بی‌شرمانه» خواند

ایران اینترنشنال - محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه‌ ایران، سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را که گفته است، «ارتش اسراییل با تمام قوا به ایران ضربه می‌زند»، «بی‌شرمانه و خجالت‌آور» دانست.

ظریف در واکنش به تهدید اتمی نخست‌وزیر اسرائيل علیه ایران در حساب توئیتری خود، با اشاره به اینکه ایران، کشوری بدون سلاح هسته‌ای است، گفت: که «از سوی جنگ‌طلبی که در کارخانه تسلیحات هسته‌ای حضور داشته مورد تهدید اتمی قرار می‌گیرد.» او این سخن را «بی‌شرمانه و خجالت‌آور» ذکر کرد.

توافق ایران و سوریه مانع اسرائیل نمی شود

پس از امضای یک توافقنامه در زمینه‌ همکاری‌های امنیتی میان ایران و سوریه، اسرائیل بار دیگر تهدید کرده است که به پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه حمله می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است، نیروهای دفاعی این کشور به مقابله‌ قوی و قاطع خود در برابر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای استقرار نیرو و سلاح‌های پیشرفته در سوریه ادامه خواهند داد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

نتانیوهو در بازدیدش از تاسیسات اتمی دیمونا گفت که «هر کس ما را به نابودی تهدید کند خودش را در خطری مشابه قرار داده است و به هیچ طریق به هدفی که تعیین کرده نخواهد رسید.»

او گفت که « اسرائیل تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه انجام خواهد داد.»

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین افزود: «از این هدف دست برنمی‌داریم، همان‌طور که دست از تلاش برای لغو توافق هسته‌ای بد با ایران برنداشتیم.»

روز دوشنبه پنجم شهریور، ایران و سوریه، توافقنامه در زمینه‌ همکاری‌های امنیتی میان ایران و سوریه را در جریان سفر امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران- به دمشق امضا کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy