Saturday, Aug 4, 2018

صفحه نخست » جمهوری اسلامی با وجود بی پولی یکصد میلیون دلار کمک مالی به حماس و جهاد اسلامی پرداخت

hammas_080418.jpgرادیو اسرائیل، مردم ایران می پرسند که ثروت آن ها کجا می رود و درآمدهای کشور به سوی چه جیب هایی سرازیر می گردد. بخشی از پاسخ به این پرسش آن است که کمک سالیانه رژیم ایران به دو سازمان تروریستی در غزه، به یکصد میلیون دلار بالغ می گردد.

منابع اطلاعاتی اسرائیل می گویند که: حکومت اسلامی در ایران، در اوج بحران اقتصادی، کمک نقدی به دو سازمان تروریستی عمده در غزه را متوقف نساخته است.

در این گزارش آمده است که رژیم در یک سال اخیر مبلغ هفتاد میلیون دلار در اختیار حماس گذاشته و گروه دیگر به نام "جهاد اسلامی آزادی فلسطین" سی میلیون دلار از حکومت ایران پول دریافت کرده است.

اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل، ماه گذشته فاش ساخت که حکومت ایران در تلاش برای به راه انداختن آشوب در خط مرزی اسرائیل با غزه، ۲۳ میلیون دلار اختصاص داده است. اکنون حدود ده هفته است که به دستور حماس و جهاد اسلامی، هر هفته روزهای جمعه، هزاران نفر در طول خط مرزی گرد می آیند و به آشوب دست می زنند و می کوشد با پاره کردن جدار مرزی، وارد خاک اسرائیل شوند. صدها تن از این آشوبگران، در تظاهرات روزهای جمعه کشته شده اند.

گروه موسوم به "جهاد اسلامی آزادی فلسطین" حدود بیست سال پیش توسط حکومت اسلامی ایران در نواحی فلسطینی نشین برپا شد.

هدف رژیم ایران از این کار، برپایی یک سازمان وابسته به خود، در برابر حماس بود که در سال های نخست توسط حکومت وهابیِ عربستان و مسلمانان سنی حمایت می شد و رژیم ایران می خواست نفوذ شیعیان را در بین فلسطینی ها پیش برد. ولی از سال گذشته رژیم ایران حماس را نیز زیر چتر حمایت خود گرفته و این دو سازمان در ایجاد آشوب در غزه همکاری تنگاتنگی دارند.

اکنون چند ماه است که حزب الله لبنان گروه حماس را نیز زیر چتر حمایت خود گرفته و پول و اسلحۀ اهدایی رژیم ایران را به حماس و دیگر سازمان های ترور در غزه اعطا می کند.

منابع آگاه اسرائیلی می گویند که از جریان گفتگوهایی که از دیروز (آدینه) در بین سران حماس در غزه برگزار می شود چنین بر می آید که دو جناح میانه رو و تندرو به وجود آمده که یکی خواهان آشتی با گروه فتح است و دیگری می گوید که حماس باید به تنهایی بکوشد بر رهبری فلسطینی ها مسلط شود و در راه نابودی اسرائیل بکوشد.

صالح العَروری معاون رهبر حماس، که تا کنون بارها از تهران دیدن کرده، توصیه می کند که کشمکش با فتح، تا تسلط کامل حماس بر جنبش فلسطینی ها ادامه یابد. العروری دو روز پیش از طریق مصر و با اجازه اسرائیل وارد غزه شد تا در همایش سران حماس، به هدف تعیین راه آینده آن شرکت کند.

العروری روز گذشته (جمعه) در آشوب ها در طول نوار مرزی غزه با اسرائیل شرکت کند و در سخنرانی آتشین خطاب به تظاهرکنندگان گفتندـ : این سرزمین، از نهر تا بحر متعلق به مسلمانان است و سرزمین فلسطینیان می باشد. اشاره العروری به رود اردن در شرق، و دریای مدیترانه در غرب بود که سرزمین کنونی اسرائیل را تشکیل می دهد

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy