Saturday, Aug 4, 2018

صفحه نخست » نماینده خبرگان: اگر ترامپ خواست برای مذاکره به تهران بیاید او را بپذیریم

khobregan_080418.jpgبی بی سی - هاشم بطحایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در ایران، ضمن ابراز بدبینی درباره "تناقض‌های رفتاری"، "دروغگویی" و "عهدشکنی" دولت آمریکا، گفته است اگر دونالد ترامپ بخواهد برای مذاکره به تهران برود، باید او را پذیرفت و امنیتش را تامین کرد.

آقای بطحایی گفته "آمریکایی‌ها از فرعون بدتر نیستند" و مقام‌های جمهوری اسلامی هرگز "در مذاکره را نمی‌بندند."

این روحانی عضو مجلس خبرگان در حالی از پذیرش مذاکره با آمریکا می‌گوید که روز گذشته امامان جمعه در شهرهای مختلف با مذاکره با آمریکا مخالفت کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از خروج از توافق هسته‌ای می‌گوید برای یک "توافق خوب" آماده مذاکره است. مقام‌های ایرانی پیشتر احتمال مذاکره دوباره را رد می‌کردند اما وزیر کشور ایران به تازگی گفته است که "بازگشت به برجام و عذرخواهی" آقای ترامپ پیش شرط ایران برای مذاکره است.

هاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان گفته است در شرایطی که بخشی از جامعه ایران خواهان پذیرش پیشنهاد آمریکا برای مذاکره است، "برای آنکه این بخش از جامعه نیز به ماهیت دروغین نیت آمریکایی‌ها پی ببرند و توپ هم در زمین آمریکایی‌ها بیفتد"، می‌توان مذاکره را پذیرفت.

او گفته است: "آمریکایی ها از فرعون بدتر نیستند. خدای متعال به حضرت موسی فرمود به سمت فرعون برو با او در کمال آرامی و نرمی سخن بگو، باشد که متذکر شود از خدا بترسد."

او افزوده است: "اگر ترامپ اعلام کرد می خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می‌گوید 'او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی شناسند و نادان هستند'."

حدود دو هفته پیش آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفت مذاکره با آمریکایی‌ها "بی فایده" است.

آقای خامنه‌ای در سال ۱۳۹۱ با مذاکره مخفیانه دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی موافقت کرده بود. آن مذاکرات پیش زمینه مذاکراتی شدند که به توافق هسته‌ای، موسوم به برجام، انجامید.

با اعلام خروج آمریکا از برجام قرار است تحریم‌های این کشور علیه ایران در دو نوبت بازگردانده شود که دور اول در روزهای آتی و دور دوم در آبان ماه خواهد بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy